تعویض طلایی اوسمار؛ امیری جام را در آزادی نگه داشت

تعویض طلایی اوسمار؛ امیری جام را در آزادی نگه داشت

پایگاه خبری فوتبالی- فصل نه چندان خوبِ وحید امیری به بهترین شکل برای او تمام شد.

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس موفق شد با گل دقایق پایانی گئورگی گولسیانی مس رفسنجان را شکست بدهد و با 68 امتیاز قهرمان لیگ برتر شود. این گل در دقیقه 86 روی سانتر دیدنی وحید امیری و ضربه سر مدافع گرجستانی پرسپولیس به ثمر رسید.

پرسپولیس در این مسابقه و به ویژه در نیمه اول نمایش چندان خوبی نداشت. تیم اوسمار ویرا بر خلاف مسابقات قبلی در ایجاد موقعیت چندان موفق نبود. به همین دلیل به نظر می‌رسید پرسپولیس در شروع نیمه دوم نیاز به تعویض دارد.

بر خلافِ بازی با استقلال خوزستان که پرسپولیس با 3 تعویض در نیمه دوم وارد زمین شده بود اوسمار امروز بین دو نیمه تعویضی انجام نداد اما در دقیقه 60 اولین تعویض پرسپولیس انجام شد و وحید امیری به جای مسعود ریگی به زمین رفت تا وزن تهاجمی این تیم بیشتر شود.

با ورود امیری به زمین، حملات پرسپولیس سر و شکل بهتری پیدا کرد و موقعیت‌های گل بهتری برای قرمزها ایجاد شد. پرسپولیس برای قهرمان شدن نیاز داشت یک گل بزند چون در مسابقه همزمان استقلال دو گل زده بود و با این نتایج، استقلال قهرمان لیگ برتر می‌شد. 

با این وجود شاگردان اوسمار تا دقایق پایانی در باز کردن دروازه مس رفسنجان موفق نبود. اما در دقیقه 86 امیری یک سانتر دیدنی و خطرناک روی دروازه مس کرد که این سانتر با ضربه سر گولسیانی تبدیل به گل برتری پرسپولیس شد. با همین گل پرسپولیس بازی را برد و توانست قهرمان لیگ شود.

به این ترتیب امیری در مهم‌ترین مسابقه فصل تیمش، توانست موثر عمل کند و پایه‌گذار گل قهرمانی پرسپولیس شود. امیری در بیشتر مقاطع فصل مصدوم بود و بعد از رفع مصدومیت هم نتوانسته بود به روزهای اوج خودش برگردد. به طوری که تا هفته بیست و پنجم فقط موفق شده بود یک پاس گل بدهد. 

اما او در هفته‌های پایانی لیگ و در مهم‌ترین مقطع مسابقات به روزهای اوجش برگشت. او در مقابل نساجی یک پاس گل داد. در بازی با استقلال خوزستان هم دو پاس گل داد و در نهایت در بازی امشب پاس تنها گل مسابقه را به گولسیانی داد.

امیری در 36 سالگی فروغ سال‌های گذشته را نداشت و حتی به دلیل مصدومیت شانس حضور در جام ملت‌های آسیا را هم از دست داد اما با درخشش در پایان فصال و به ویژه در بازی امشب، فصل نه چندان خوبش را کاملا پاک کرد.

1359