توضیح یک مسئول سازمان لیگ؛ پیکان تصمیم گرفت در دستگردی بازی کند

توضیح یک مسئول سازمان لیگ؛ پیکان تصمیم گرفت در دستگردی بازی کند

پایگاه خبری فوتبالی- طبق قانون تصمیم‌گیری برای برگزاری محل بازی پیکان و استقلال با تیم میزبان یعنی پیکان بوده است.

به گزارش فوتبالی، پس از چند روز بحث و جدل بالاخره اعلام شد که بازی دو تیم پیکان و استقلال در هفته سی‌ام لیگ برتر در همان ورزشگاه دستگردی برگزار خواهد شد. این ورزشگاه در واقع محل برگزاری‌ بازی‌های خانگی پیکان بوده است.

اما از مدتی پیش که مشخص شد دو تیم پرسپولیس و استقلال رقابت نزدیکی برای قهرمانی در لیگ برتر خواهند داشت این بحث پیش آمده بود که در صورت کشیده شدن جنگ قهرمانی به هفته آخر، بازی پیگان و استقلال در ورزشگاهی برگزار شود که امکان حضور هواداران دو تیم به ویژه استقلالی‌ها در آن فراهم باشد.

از آنجا که بازی پرسپولیس و مس رفسنجان در حضور هواداران پرسپولیس برگزار خواهد شد استقلالی‌ها هم انتظار داشتند که بازی‌شان با پیکان که در تعیین تیم قهرمان هم موثر است در ورزشگاهی با امکان حضور هواداران برگزار شود.

ظاهرا باشگاه استقلال پیشنهاد داده بود که این بازی در یکی از شهرهای قزوین، اراک یا مشهد برگزار شود. اما واقعیت این است که باشگاه میزبان به عنوان میزبان این مسابقه قدرت تصمیم‌‌گیری در این باره را داشت و حتی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هم نمی‌توانستند نظری بدهند.

استقلالی‌ها به این مساله که بازی پیکان و پرسپولیس در دور رفت لیگ در قزوین برگزار شد اشاره داشتند و معتقد بودند که بازی آنها با پیکان هم نباید در ورزشگاه دستگردی برگزار شود اما در نهایت از آنجا که پیکان در وضعیت خطرناکی قرار دارد و ممکن است به دسته پایین‌تر سقوط کند اعلام کرد که می‌خواهد از همه امتیازات میزبانی‌اش استفاده کند.

ساعتی پیش امیر حسین روشنک مسئول برگزاری مسابقات جام حذفی که ناظر ویژه کمیته مسابقات سازمان لیگ هم هست در تماس تلفنی با برنامه شبهای فوتبالی در این باره توضیحاتی داد که تا حدی زیادی ماجرا را روشن کرد.

روشنک گفت: «پیکان میزبان این بازی است و از ابتدای فصل مسابقاتش در ورزشگاه دستگردی برگزار شده است. بازی با پرسپولیس هم اگر به قزوین انتقال پیدا کرد به درخواست خود باشگاه پیکان بود. اما پیکان الان در وضعیتی است که بازی با استقلال برای این تیم بسیار حیاتی است. طبیعتا آنها می‌خواهند از امتیاز میزبانی‌شان استفاده کنند. به همین دلیل با انتقال بازی به یک ورزشگاه دیگر موافقت نکردند. این قرعه‌ای است که از ابتدای فصل مشخص بوده و شاید این از شانس استقلالی‌هاست که در بازی آخر مهمان پیکان هستند.»

1359