پیش‌بازی پیکان - استقلال؛ پر از استرس سقوط و قهرمانی!

پیش‌بازی پیکان - استقلال؛ پر از استرس سقوط و قهرمانی!

پایگاه خبری فوتبالی - دو تیم پیکان و استقلال با استرسی بسیار زیاد به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش فوتبالی، از چارچوب هفته سی‌ام لیگ برتر، پیکان در ورزشگاه پاس قوامین میزبان استقلال خواهد بود. دیداری که در بازی رفت و در آزادی با برتری دو بر یک شاگردان جواد نکونام به پایان رسید.

استقلال در شرایطی که دو هفته‌ای هست صدر جدول را تقدیم رقیب سنتی خود کرده، فردا باید ابتدا بازی خود مقابل پیکان را برنده شود و سپس چشم به نتیجه ورزشگاه آزادی داشته باشد تا پرسپولیس برنده نشود و عنوان قهرمانی به آبی‌ها برسد. شاگردان نکونام برای اینکه امید به قهرمانی داشته باشند، حتماً باید برنده بازی فردا شوند و در صورت اینکه استقلال نتواند پیکان را شکست دهد، پرسپولیس حتی با باخت به مس رفسنجان هم قهرمان خواهد شد.

در سمت مقابل پیکان هم تیمی است که استرس سقوط دارد و به خوبی می‌داند در صورت قبول شکست مقابل استقلال، احتمال سقوط به لیگ یک را خواهد داشت. شاگردان رضا عنایتی در صورتی که بازی فردا را با باخت پشت سر بگذارند و دو رقیب پایین جدولی آن‌ها یعنی استقلال خوزستان و فولاد برنده دیدارهای همزمان خود شوند، این خودروسازان هستند که سقوط می‌کنند. اما پیکان فقط با کسب یک تساوی برابر آبی‌ها بقای خود را صد در صدی خواهد کرد و حتی اگر استقلال خوزستان برنده بازی همزمان شود، باتوجه به برابری امتیازات و برد پیکان در دو بازی رفت و برگشت مقابل این تیم، شاگردان عنایتی قطعاً در لیگ برتر ماندگار خواهند شد.

آمار و ارقام به طرز عجیبی علیه پیکان است. این تیم در ۲۴ تقابل با استقلال هیچ گاه برنده نبوده و متحمل ۱۴ شکست و کسب ۱۰ تساوی شده است. آخرین برد فیروزه‌ای پوشان برابر تیم همشهری به چیزی حدود ۱۵ سال پیش برمی‌گردد که شاگردان حمید درخشان با نتیجه سه بر دو موفق به شکست دادن استقلال تحت هدایت صمد مرفاوی شدند.

آمار سرمربیان هم کاملاً به نفع آبی‌هاست. رضا عنایتی در چهار دیداری که برابر استقلال قرار گرفته، همواره شکست خورده و در سه دیدار مقابل جواد نکونام هم به دو باخت و یک تساوی رسیده است. نکونام هم علاوه بر شکست ناپذیری مقابل عنایتی، مقایل پیکان هم هیچ وقت نباخته تا این آمار هم علیه پیکان باشد.

نتیجه هفته گذشته: پیکان با تساوی دو بر دو در اهواز مقبال فولاد متوقف شد و استقلال با نتیجه یک بر صفر در تهران از سد گل‌گهر گذشت.

وضعیت در جدول: پیکان با ۲۷ امتیاز در رتبه سیزدهم جای دارد و استقلال با ۶۴ امتیاز دوم است.

هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال ایران

پیکان - استقلال

شنبه ۱۲ خرداد ساعت ۱۹

ورزشگاه پاس قوامین تهران

تیم داوری: حسن اکرمی - فرهاد فرهادپور - محمدعلی پورمتقی - علی صفایی

1997