یک احتمال باورنکردنی؛ پرسپولیس با 3 هفته صدرنشینی قهرمان می‌شود؟

یک احتمال باورنکردنی؛ پرسپولیس با 3 هفته صدرنشینی قهرمان می‌شود؟

پایگاه خبری فوتبالی- پرسپولیس در هفته‌های پایانی لیگ تبدیل به مدعی اول قهرمانی شده است.

به گزارش فوتبالی، بیست و سومین دوره لیگ برتر روز شنبه با برگزاری مسابقات هفته سی‌ام به پایان می‌رسد. در مهم‌ترین مسابقات این روز پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان مس کرمان خواهد بود و استقلال در ورزشگاه دستگردی با پیکان روبرو خواهد شد.

چیزی که هیجان مسابقات روز آخر را چند برابر می‌کند این است که هنوز مشخص نیست کدام تیم قهرمان این فصل می‌شود. پرسپولیس با 65 امتیاز در صدر است و استقلال با 64 امروز در رده دوم قرار گرفته است. از آنجا که فقط یک هفته تا پایان فصل باقی مانده است پرسپولیس می‌تواند با پیروزی مقابل مس رفسنجان بدون هیچ حرف و حدیثی قهرمان شود.

نکته جالب این است که پرسپولیس از ابتدای فصل تا هفته بیست و هشتم حتی یک بار هم در جدول لیگ، صدرنشین نبود اما حالا مدعی اول قهرمانی است. این تیم در هفته بیست و هشتم با پیروزی مقابل استقلال خوزستان برای اولین بار در این فصل صدرنشین شد.

البته همین صدرنشینی هم نیاز به این داشت که استقلال در آن هفته در قائمشهر مقابل نساجی به پیروزی نرسد. همین اتفاق هم افتاد و استقلال با تساوی مقابل نساجی 61 امتیازی شد. این در حالی بود که پرسپولیس با پیروزی مقابل استقلال خوزستان 62 امتیازی شده بود و در رده نخست جدول قرار گرفته بود. 

در هفته بیست و نهم هر دو تیم پرسپولیس و استقلال توانستند مقابل رقبا به برتری برسند. استقلال با یک گل از سد گل‌گهر گذشت و پرسپولیس با نتیجه 3 بر یک شمس آذر پیروز شد. در پایان این هفته و برای دومین بار در فصل پرسپولیس در صدر ایستاد.

اما اتفاق عجیب این است که ممکن است استقلال که 16 هفته در این فصل صدرنشین بود قهرمان نشود. سپاهان هم در این فصل 11 هفته صدرنشین جدول رده بندی لیگ برتر بود که البته این تیم به هیچ وجه شانس قهرمانی ندارد.

حالا پرسپولیس که در مجموع فقط دو هفته در این فصل صدرنشین بوده شانس اول قهرمانی است. این تیم اگر بتواند شنبه از سد رفسنجان بگذرد برای سومین هفته صدرنشین لیگ خواهد بود. با این تفاوت که این بار با این صرنشینی، قهرمان لیگ برتر هم خواهد شد.

1359