تحلیل وزن به وزن کشتی آزاد المپیک| رحمان "بی‌رحم" مثل همیشه و پیش‌بینی عنوان پنجمی برای عموزاد

تحلیل وزن به وزن کشتی آزاد المپیک| رحمان "بی‌رحم" مثل همیشه و پیش‌بینی عنوان پنجمی برای عموزاد

پایگاه خبری فوتبالی- در تحلیل وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک مدالی به ایران تعلق نگرفته است.

به گزارش فوتبالی، کشتی آزاد و فرنگی بازی‌های المپیک پاریس روزهای ۵ تا ۱۱ آگوست برگزار خواهد شد که در زیر به بررسی وزن ۶۵ کیلوگرم نگاهی می‌اندازیم:

اسماعیل موسی‌کایف به‌ عنوان قهرمان جهان در سال 2023، در وزن 65 کیلوگرم در صدر قرار گرفت. موسی‌کایف سال گذشته با شکست دادن تاکوتو اوتوگورو (6-1)، شمیل ممدوف (5-4)، رحمان عموزاد (6-5) و سباستین ریورا (11-0) در مسابقات متوالی، عملکرد شگفت انگیزی داشت و در مسابقات جهانی صاحب مدال طلا شد. 

اگر موسوکایف مانند مسابقات جهانی سال گذشته در پاریس کشتی بگیرد، او مردی است که در المپیک باید به طلا برسد.

بعد از موسی‌کایف، شمیل ممدوف از روسیه یکی از برترین‌های این وزن است. ممدوف در مسابقات جهانی 2023 موفق به کسب مدال برنز شد و بعد در انتخابی 2 ملی پوش روسیه را شکست داد. 

ممدوف تنها 23 سال سن دارد و در حال حاضر عملکرد فوق العاده در سطح بزرگسالان دارد که شامل پیروزی بر رحمان عموزاد (قهرمان جهان 2022)، زاگیر شاخیف (قهرمان جهان 2021)، تولگا تومور اوچیر، عباسگاجی ماگومدوف (قهرمان جهان 2021)، حاجی علی اف (قهرمان جهان 2014، 2015 و 2017)، گاجی مراد رشیدوف (قهرمان جهان 2019)، ابراهیم ابراگیموف و تعدادی دیگر از کشتی گیران برتر جهان است. ممدوف بدون در نظر گرفتن رده وزنی بهترین حملات جهان را داشته و حتی توانایی کسب مدال طلا در پاریس را دارد.

 آخرین کشتی گیری که باید در این وزن به عنوان یکی از محبوب‌ترین کشتی گیران شناخته شود، رحمان عموزاد قهرمان سال 2022 است. در آن سال عموزاد، اسماعیل موسی‌کایف (6-0)، حاجی علی اف (9-2) و یانی دیاکومیهالیس (13-8) را شکست داد.

علاوه بر این بردها، بهترین بردهای حرفه ای عموزاد در سطح بزرگسالان شامل پیروزی بر نیک لی، تولگا تومور-اوچیر، باجرانگ پونیا و تایربیک ژوماشبک اولو است. عموزاد یکی از بزرگ ترین کشتی گیران وزن 65 کیلوگرم است.

پیش‌بینی مدال:

طلا: اسماعیل موسی‌کایف از مجارستان 

نقره: سباستین ریورا از پورتوریکو 

برنز: شمیل ممدوف از روسیه و وازگن توانیان از ارمنستان 

پنجم: رحمان عموزاد از ایران

۹۰۹۸