کاوه رضایی و آماری بهتر از آقای گل لیگ!

کاوه رضایی و آماری بهتر از آقای گل لیگ!

پایگاه خبری فوتبالی- مهاجم تیم فوتبال سپاهان که به نظر می‌رسید جایی در تفکرات سرمربی پرتغالی این تیم ندارد، توانسته به ترکیب اصلی طلایی‌پوشان برسد و آمار قابل توجهی را به نام خود ثبت کند.

به گزارش فوتبالی، کاوه رضایی بعد از سال‌ها بازی در لیگ بلژیک، ابتدای لیگ بیست‌ودوم بود که تصمیم گرفت به ایران برگردد و فوتبال خود را در تیم‌های داخلی دنبال کند. او فصل قبل آنچنان که باید در لیگ برتر و ترکیب تراکتور به میدان نرفت و البته نیم‌فصل اول لیگ بیست‌وسوم هم اغلب روی نیمکت ذخیره‌های سپاهان تحت هدایت ژوزه مورایس، سرمربی پرتغالی این تیم نشست. همین مسأله باعث شد تا خیلی‌ها کاوه رضایی را بازیکنی تمام‌شده بدانند. بازیکنی که حتی به پیراهن تیم ملی هم رسید اما نتوانست بازی‌های زیادی را برای تیم ملی انجام بدهد.

نیم‌فصل دوم لیگ بیست‌وسوم اما برای رضایی رویایی سپری شد. او تا پایان هفته بیست‌ونهم آماری شگفت‌انگیز را به نام خود ثبت کرده است. کاوه ۲۱ بار در ترکیب سپاهان قرار گرفته؛ ۷ بار به عنوان بازیکن ثابت و ۱۴ بازی هم در قامت مهاجم ذخیره. آمار او در لیگ برتر، حضور ۷۶۵ دقیقه‌ای در زمین و البته به ثمر رساندن ۵ گل و ارسال ۴ پاس گل است.

کاوه در جام حذفی هم در ۳ دیدار مقابل شمس‌آذر، استقلال ملاثانی و ملوان به میدان رفته و روی هم در ۲۳۵ دقیقه حضور یک گل زده است. آمار مهاجم اسبق استقلال در لیگ قهرمانان آسیا هم تنها ۲۸ دقیقه حضور است که در آن موفق به ثبت گل یا پاس گل نشده است. رضایی در مجموع تمام مسابقات ۱۰۲۸ دقیقه در زمین حضور داشته و ۱۰ تأثیر مستقیم روی گل‌های سپاهان گذاشته است؛ یعنی به ازای هر ۱۰۲ دقیقه یک تأثیر که آمار مناسبی برای این بازیکن ۳۲ ساله محسوب می‌شود.

شاید اگر کاوه دقایق بیشتری در زمین حضور داشت، می‌توانست آمار بهتری نیز به نام خود ثبت کند. شهریار مغانلو که آقای گل فعلی لیگ برتر است، ۳۸۱ دقیقه در لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفته و یک گل زده و از طرفی در لیگ برتر هم ۱۶ گل در ۲۰۴۷ دقیقه وارد دروازه رقبا کرده؛ او با توجه به اینکه پاس گل هم نداده، به طور میانگین هر ۱۴۲ دقیقه روی یک گل اثر گذاشته که آمار به مراتب ضعیف‌تری نسبت به رضایی است.

رضایی که سابقه بازی برای فولاد، سایپا، استقلال، شارلوا، کلاب‌بروژ، لوون و تراکتور را هم در کارنامه دارد، در نیم فصل دوم لیگ بیست‌وسوم احیا شده و دوباره نام خود را سر زبان‌ها انداخته است. حال باید دید که با این آمار آیا رضایی فصل بعد هم در سپاهان می‌ماند یا راهی تیم جدیدی خواهد شد!

7474