ردپای ستاره ازبک در پیروزی بزرگ پرسپولیس؛ اورونوف همچنان می‌درخشد!

ردپای ستاره ازبک در پیروزی بزرگ پرسپولیس؛ اورونوف همچنان می‌درخشد!

پایگاه خبری فوتبالی- در یکی از مهم‌ترین بردهای پرسپولیس در این فصل باز هم رد پای ستاره ازبکستانی این تیم دیده شد.

به گزارش فوتبالی، هشت مسابقه هفته بیست و نهم لیگ برتر امروز برگزار شد و هر دو تیمی که مدعی قهرمانی بودند بازی‌های‌شان بردند. به این ترتیب قهرمان بیست و سومین دوره لیگ برتر امروز هم مشخص نشد و قهرمان این فصل روز شنبه هفته آینده در هفته پایانی معرفی خواهد شد.

امروز استقلال با تک گل روزبه چشمی موفق شد گل گهر سیرجان را در ورزشگاه آزادی تهران شکست بدهد و پرسپولیس هم در یک بازی تقریبا دشوار توانست در قزوین با نتیجه 3 بر یک از سد شمس آذر بگذرد. با این نتایج پرسپولیس با 65 امتیاز در صدر باقی ماند و استقلال هم با 64 امتیاز در همان جایگاه دوم ایستاد.

پرسپولیس در نیمه اول بازی امروز مقابل شمس آذر نمایش خوبی نداشت. اما با اشتباه مدافع شمس آذر و با فرصت طلبی مهدی ترابی، عیسی آل کثیر و البته اوستون اورونوف به گل اول رسید. در این صحنه مهدی ترابی پاس مدافع شمس آذر را قطع کرد و یک پاس عمقی برای عیسی فرستاد. عیسی هم با یک پاس عرضیِ خوب اورونوف را مقابل دروازه خالی قرار داد و این بازیکن گل اول را زد. البته شمس آذر در اوایل نیمه دوم توانست گل مساوی را بزند اما پرسپولیس در ادامه دو بار توسط مسعود ریگی و سپس ضربه ایستگاهی ترابی و اشتباه دروازه‌بان شمس آذر به گل رسید

اورونوف که گل اول پرسپولیس را زد در نیمه دوم نمایش بهتری داشت و بارها از سمت چپ به قلب دفاعی حریف زد و دفاع شمس آذر را به هم ریخت. او یک بار تا نزدیکی دروازه شمس آذر هم پیش رفت اما در آخرین لحظه مدافع و درواز‌ه‌بان شمس آذر مانع گلزنی او برای دومین بار شدند

اورونوف در بازی قبلی پرسپولیس هم موفق شده بود حساس‌ترین و مهم‌ترین گل فصل تیمش را بزند. او در دقیقه 6+90 بازی با استقلال خوزستان توانست گل چهارم را بزند 3 امتیاز حساس را به حساب تیمش واریز کند. دو هفته قبل‌تر هم با دو گل او بود که پرسپولیس توانست نساجی را در قائمشهر شکست بدهد. نساجی همان تیمی است که هفته گذشته استقلال را متوقف کرد و صدرنشینی را از این تیم گرفت.

اورونوف البته در چند بازی اخیر کمتر موفق شده حرکات انفرادی خودش را با موفقیت انجام بدهد. البته که شناخت حریفان از اورونوف باعث شده است مدافعان حریف فضا را برای او تنگ‌تر کنند. اما بازیکنی مثل اورونوف «بازیکنِ لحظه‌ها»ست و حتی اگر 90 دقیقه کار خاصی ندهد می‌تواند در دقیقه 6+90 زهر خودش را بریزد.

او در نیم‌فصل در آستانه پیوستن به استقلال بود اما به دلیل مشکلاتی که در روابط جواد نکونام و علی خطیر در استقلال وجود داشت و درحالیکه خطیر، قرارداد او را آماده کرده بود، نکونام او را نخواست تا پیوستنش به استقلال منتفی شود. ایجنت اورونوف هم بلافاصله با پرسپولیس به توافق رسید و او را به پرسپولیس برد. در واقع می‌شود گفت پرسپولیس برنده اصلی لجبازی کادرفنی استقلال با مدیریت این باشگاه بود. استقلال یک جای خالی بیشتر نداشت اما نکونام همانطور که ویدیوی گفت و گویش وجود دارد، اعلام کرد که در ازای گرفتن دو بازیکن دیگر که بعدها مشخص شد فرشید اسماعیلی و فرشید باقری است، حاضر به گرفتن اورونوف می شود. استقلال با رفتن ارسلان مطهری فقط یک جای خالی داشت که پس از پیوستن اورونوف به پرسپولیس، با میلادفخرالدینی پر شد.

اورونوف که در نیم فصل به پرسپولیس پیوست در 12 بازی در لیگ 6 گل و در یک بازی جام حذفی یک گل و یک پاس گل به نام خودش ثبت کرده است. عملکرد او به قدری خوب بوده است که هواداران پرسپولیس به شدت به او علاقمند شده‌اند. حالا برای آنها هیچ چیز شیرین‌تر از این نیست که در بازی آخر مقابل مس رفسنجان هم اورونوف گل قهرمانی این تیم را بزند.

1359