لیگ نخبگان، تنور لیگ برتر را داغ‌تر می‌کند

لیگ نخبگان، تنور لیگ برتر را داغ‌تر می‌کند

پایگاه خبری فوتبالی- با توجه به کاهش سهمیه ایران در دومین فصل لیگ نخبگان آسیا، قهرمانی فصل آینده لیگ برتر، اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است.

به گزارش فوتبالی، در شرایطی که در اولین دوره لیگ نخبگان آسیا، سهمیه ایران، 1+2 است (استقلال و پرسپولیس به صورت مستقیم در این تورنمنت شرکت خواهند کرد و قهرمان جام حذفی (البته به جز مس رفسنجان) باید از طریق پلی‌آف، شانس حضور در این لیگ را امتحان کند، این سهمیه برای فصل آینده به 1+1 تغییر پیدا کرده که قهرمان لیگ برتر به صورت مستقیم راهی این تورنمنت خواهد شد اما هنوز مشخص نیست تیمی که قرار است راهی پلی‌آف شود، قهرمان جام حذفی خواهد بود یا نایب قهرمان لیگ برتر.

نکته جالب اینکه، 16 سال قبل بود که قهرمان لیگ برتر، فقط یک نماینده در بالاترین سطح باشگاهی قاره آسیا داشت و در سال 1386 و فصل 2008 لیگ قهرمانان آسیا، سایپا به عنوان قهرمان ششمین دوره لیگ برتر فوتبال و سپاهان به عنوان قهرمان جام حذفی در آن مسابقات شرکت کردند.

خروجی این اتفاق، حساسیت مضاعف فصل آینده لیگ برتر است. جنگ برای قهرمانی در لیگ و کسب سهمیه مستقیمِ حضور در لیگ نخبگان آسیا بین مدعیان قهرمانی تنور لیگ را داغ‌تر از فصل های گذشته می‌کند. 

1229