عابدینی و افشاگری‌های بخشی از فساد داوری؛ اتهام به دو داور بازنشسته سرشناس!

عابدینی و افشاگری‌های بخشی از فساد داوری؛ اتهام به دو داور بازنشسته سرشناس!

پایگاه خبری فوتبالی- دو داور بازنشسته سرشناس از کسانی هستند که امیرعابدینی در مصاحبه مفصلش با ایسنا از آنها به صورت غیرمستقیم و نشانه‌ای در پرونده فساد فوتبال یاد کرده و به آنها اتهام زده است.

به گزارش فوتبالی، در پرونده‌ای که این روزها در مورد فساد در فوتبال باز شده، از همه قشر نام برده شده است به غیر از قشر داوران.

در حالی که نام خداداد افشاریان به عنوان رییس کمیته داوران در پرونده مس رفسنجان مطرح شده و او از سمتش استعفا کرده یا استعفا داده شده است، اما خبری از نام هیچ داوری نیست. این در حالی است که پیش از این هر زمان بحث از فساد مطرح می‌شد نام یک داور هم به میان می‌آمد.

امیرعابدینی به عنوان یکی از باتجربه‌ترین مدیران فوتبالی از این خاطره‌ها از داوران زیاد دارد. او با این که در مصاحبه مفصلی که انجام داده تصمیم گرفته از کسی اسم نیاورد اما با کدهایی که می‌دهد کاملا مشخص است از کدام داوران صحبت می‌کند.

«من نام نمی‌برم اما به حافظه تاریخی خودتان از فوتبال مراجعه کنید، این اسامی به ذهن‌تان می‌رسد. یک داوری از فوتبال خداحافظی کرد و کنار گذاشته شد. در همین کمیته‌ها هم به او رای منفی دادند و داور مذکور را کنار گذاشتند. آن داور از استان خراسان بود.»

او در پاسخ به این سوال که آیا منظورش محسن قهرمانی است یا نه، گفته است:«اصلاً مهم نیست. مهم این است آن داور نتوانست از خودش دفاع کند و پرونده مذکور بسته شد. وقتی پرونده بسته شد، حکم صادر شده بود. اما قهرمانی مگر داور بدی بود؟ داور خیلی خوبی بود. یک بازی را اگر همه ما به یاد داشته باشیم و به حافظه تاریخی خودمان مراجعه کنیم. بازیکن در دقیقه ۹۰ بلند شد و با ضربه سر گل زد اما داور سوت زد و توپ را برای تیم رقیب کاشت! بازیکن مذکور جلوی دفاع بلند شد و خطایی انجام نداد. آفساید نبود و هیچ اتفاق دیگری نیفتاد اما آن بازی عجیب بود. جالب اینجاست که آن داور به عنوان کارشناس داوری صدا و سیما انتخاب می‌شود. یا داوری که در برنامه نود به او یک جمله گفتم. گفتم دیگر نمی‌گذارم داوری کنید. او استعفا داد و به کانادا رفت.»

در این بخش از صحبت‌های عابدینی هم مشخص است که در مورد چه کسی صحبت می‌کند. عابدینی قطعا حرف‌های بیشتری دارد که در آنها نام افراد بیشتری مطرح می‌شود اما در بخش داوران به همین اطلاعات بسنده می‌کند.

4326