گزارش ویژه؛ «من نمی‌بازم»ترین‌های تاریخ لیگ برتر

گزارش ویژه؛ «من نمی‌بازم»ترین‌های تاریخ لیگ برتر

پایگاه خبری فوتبالی- در فرمت فعلی لیگ ایران که با نام لیگ برتر (جام خلیج فارس) از آن یاد می‌شود پرسپولیس و استقلال توانسته‌اند در چند دوره رکوردهای جالبی از نباختن‌های خود بر جای بگذارند. 

به گزارش فوتبالی، آبی و قرمزهای پایتخت در ادوار مختلف فوتبال ایران موفق به ثبت رکوردهای شکست ناپذیری‌ متعددی شده‌اند اما در این مطلب، آمار مربوط به بیست و سه دوره لیگ برتر، مد نظر ما خواهد بود.

30 بازی بدون باخت؛ رکوردی که شکستن آن شاید ممکن نباشد!

لیگ بیست و یکم پایان نوار قهرمانی‌های پی در پی و پنج دوره‌ای پرسپولیس بود. آن هم توسط یک سرمربی جوان و خوش‌آتیه که برای اولین بار به عنوان سرمربی روی نیمکت یک تیم می‌نشست؛ آن هم یکی از پرافتخارترین تیم‌های آسیا. فرهاد مجیدی 43 ساله در نیمه‌های لیگ بیستم سرمربی استقلال شد و جای محمود فکری را در این تیم گرفت. او در نهایت در آن دوره توانست با استقلال سوم شود اما این پایان ماجراجویی او در قامت سرمربی در ایران نبود و در لیگ بیست و یکم، توانست بدون شکست، قهرمان جام خلیج فارس شود. تیم تحت هدایت مجیدی رکورد شکست ناپذیری در 30 مسابقه را به ثبت‌ رساند و به نظر می‌رسد این رکورد حالا حالاها شکسته نخواهد شد. در مجموع لیگ بیست و یکم، استقلال با 10 گل خورده صاحب برترین خط دفاع و با 39 گل زده مشترکا با مس رفسنجان صاحب سومین خط حمله برتر لیگ بود. آبی پوشان پایتخت در مجموع 30 بازی نیز موفق به ثبت 19 برد و 11 تساوی شدند و بدون باخت، در تاریخ فوتبال ایران جاودانه شدند.

26 بازی بدون شکست؛ ماحصل تفکرات دنیزلی و قطبی

پرسپولیس پس از باخت 4 بر سه به پیکان در هفته بیستم لیگ ششم با هدایت دنیزلی، دیگر رنگ باخت را ندید تا بازی هفته هفدهم لیگ هفتم و در مقابل سپاهان. دیداری که با هدایت افشین قطبی برای سرخ پوشان با باخت دو بر یک آن‌ها مقابل طلایی پوشان رقم خورد تا پرسپولیس رکورد 26 بازی متوالی بدون شکست را به ثبت برساند. سرخ‌پوشان پایتخت در لیگ ششم، سوم شدند اما در لیگ هفتم با وجود کسر 6 امتیاز انضباطی، توانستند با یک برد دراماتیک در هفته آخر قهرمان لیگ برتر شوند. گلی که سپهر حیدری در دقیقه 95 وارد دروازه سپاهان کرد تا دیدار فینال‌گونه آن سال، با پیروزی و قهرمانی پرسپولیس و نایب قهرمانی سپاهان به پایان برسد.

25 بازی بدون شکست؛ نکونام و تیمش رکورد می‌شکنند؟ 

استقلال تا به این جای کار و در پایان هفته بیست و هشتم لیگ برتر تنها یک باخت آن هم در هفته سوم مقابل سپاهان را تجربه کرده است و حالا در لیگ بیست و سوم موفق به ثبت 25 بازی متوالی بدون شکست شده. رکوردی که با توجه به فاصله دو هفته‌ای تا پایان رقابت‌های لیگ برتر، می‌تواند ارتقا یابد و نکونام و تیمش با یک پله صعود در جدول شکست ناپذیران، به جای تیم دنیزلی و قطبی، به رتبه دوم بروند. آماری که می‌توانست بهتر هم باشد و در کنار استقلال مجیدی، صدرنشین این جدول شود اما سپاهان مورایس فرصت تکرار این رکورد را از استقلال گرفت.

7899