منجی ویسی و فولاد؛ خارجی ایرانیزه شده در اهواز!

منجی ویسی و فولاد؛ خارجی ایرانیزه شده در اهواز!

پایگاه خبری فوتبالی - موسی کولیبالی شاید مهم ترین گل دوران حضورش در فوتبال ایران را این هفته به ثمر رساند.

به گزارش فوتبالی، فولاد بالاخره توانست با عبدالله ویسی به برد برسد و این پیروزی باعث شد تا تیم خوزستانی مرهمی بر اوضاع بحرانی خود در فاصله دو هفته تا پایان لیگ برتر بگذارد و تا حدودی از استرس سقوط دورتر شود.

اما پیروزی قرمزهای خوزستانی مقابل ذوب آهن با سانتر ساسان انصاری و گل دقیقه ۵۸ موسی کولیبالی با ضربه سر به دست آمد تا مدافع اهل مالی فولاد شاید مهم ترین گل خود برای تیمش را به ثمر برساند.

جالب اینکه بدانید موسی کولیبالی مدافع ۳۱ ساله آفریقایی حدود ۱۰ سالی است که در لیگ برتر ایران توپ می زند. این مدافع خارجی فقط یک سال در سطح بزرگسالان در کشور خود فوتبال بازی کرده و سپس راهی لیگ برتر ایران شده است.

استقلال خوزستان، سپاهان، نفت مسجدسلیمان و فولاد تیم های موسی کولیبالی در ده سال حضور وی در ایران بوده که کولیبالی توانسته در جمع فولادمردان بیشترین بازی را انجام داده و بیشترین گل‌ را بزند.

مدافع اهل مالی برای فولاد ۱۲۴ بازی انجام داده و موفق به ثمر رساندن ۱۴ گل شده که شاید مهم ترین گل وی برای تیمش، همین گل دو روز پیش مقابل ذوب آهن باشد؛ گلی که باعث فرار فولاد از منطقه سقوط در فاصله کوتاه تا پایان لیگ شده است.

1997