قهرمان العین استقلال را پایین نکشید؛ آبی‌ها همچنان چهارمین تیم پرافتخار قاره کهن

قهرمان العین استقلال را پایین نکشید؛ آبی‌ها همچنان چهارمین تیم پرافتخار قاره کهن

پایگاه خبری فوتبالی- علی‌رغم قهرمانی دیروز العین، استقلال همچنان چهارمین تیم پرافتخار قاره کهن محسوب می‌شود. 

به گزارش فوتبالی، استقلال که در طی دو فصل اخیر با سلسله مراتبی از مشکلات عجیب و غریب از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شده است همچنان پرافتخارترین تیم ایران در این مسابقات به حساب می‌آید و با دو عنوان قهرمانی و دو عنوان نایب قهرمانی چهارمین تیم پرافتخار قاره کهن محسوب می‌شود.

اگرچه استقلال آخرین بار ۲۶ سال پیش طعم حضور در فینال آسیا را چشیده است و بعد از مصاف تلخ با جوبیلو در دیدار نهایی جام باشگاه‌های آسیا ۱۹۹۸ دیگر به چنین مهمی نرسیده اما همچنان اعتبار فوتبال ایران در آسیا به شمار می‌آید و در فهرست قهرمانان ادوار گذشته این مسابقات نامش دیده می‌شود. آبی‌ها در سال ۱۹۷۰ با هدایت زدراکو رایکوف فقید و در سال ۱۹۹۱ با سرمربی‌گری مرحوم منصور پورحیدری در بالاترین قله فوتبال آسیا ایستاده است.

با قهرمانی العین شمار جام‌هایی که این تیم در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به عدد دو رسید تا شمار تیم‌های دوستاره قاره کهن به 11 تیم برسد؛ منتها العین در کنار دو قهرمانی، دو نایب قهرمانی هم دارد که از این لحاظ با ۹ تیم از یازده تیم دو ستاره قاره کهن متمایز است. 

با وجود اینکه العین و استقلال در تعداد قهرمانی و نایب قهرمانی برابرند اما آبی‌ها چون تعداد مقام سومی بیشتری دارند همچنان بالاتر از ۱۰ تیم دیگری که صاحب دو عنوان قهرمانی قاره هستند قرار گرفته‌اند. 

۹۰۹۸