گزارش ویژه/ حاشیه عجیب در بازی نساجی و استقلال؛ سعید فتاحی در کنار زمین چه می‌کرد؟

گزارش ویژه/ حاشیه عجیب در بازی نساجی و استقلال؛ سعید فتاحی در کنار زمین چه می‌کرد؟

پایگاه خبری فوتبالی- بازی دیشب نساجی و استقلال، یک تماشاگر بسیار ویژه داشت.

به گزارش فوتبالی، بازی شب گذشته در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر، حاشیه‌های زیادی داشت. از حرف و حدیث‌هایی که از چند روز قبل از مسابقه شکل گرفته بود تا اعتراض استقلالی‌ها به داوری مسابقه و حتی شایعه کشته شدن یک نفر در خیابان‌های مجاور ورزشگاه شهید وطنی که البته خوشبخانه تکذیب شد.

اما یک اتفاق حاشیه‌ای دیگر هم در جریان این مسابقه رخ داد که به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفت. روز گذشته و از ساعتی قبل از شروع مسابقه یک چهره آشنا در محوطه زمین چمن ورزشگاه وطنی حضور داشت. چهره‌ای که ظاهرا هیچ ارتباطی به باشگاه‌های استقلال و نساجی نداشت و دلیل حضورش در کنار زمین مشخص نبود.

این شخص سعید فتاحی بود. او سال‌ها در کمیته‌های مختلف سازمان لیگ فعالیت داشت و آخرین سمتش در این سازمان، مسئولیت کمیته برگزاری مسابقات بود. بعد از تغییراتی که در سازمان لیگ رخ داد فتاحی هم در این سازمان نماند. او اما خیلی زود و در زمان مدیریت مصطفی آجورلو به باشگاه استقلال رفت تا در سمت معاون ورزشی این باشگاه فعالیت کند. بعدتر هم از این باشگاه رفت و به عنوان قائم مقام باشگاه مس رفسنجان انتخاب شد.

فتاحی البته الان سمتی در مس ندارد. مدتی پیش شایعه شده بود که او ممکن است بعد از صادر نشدن مجوز فعالیت آتیلا حجازی، به عنوان سرپرست جدید استقلال معرفی و انتخاب شود. اما این اتفاق نیفتاد.

فتاحی دیروز در حالی کنار زمین حضور داشت که هیچ گونه «آی‌دی کارت» یا مدرکی که مشخص کند جزو ارکان اجرایی مسابقه است نداشت. «فوتبالی» هم دیروز فیلمی از حضور او در کنار ورودی رختکن به زمین چمن منتشر کرد که نشان می‌داد او آزادانه و بدون هیچ مشکلی در کنار زمین حضور دارد!

طبق قوانین حضور هر افراد غیر مرتبط با سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال، باشگاه‌ها و رسانه‌ها در زمان برگزاری مسابقه در محوطه زمین ممنوع است و مسئولان برگزاری و ناظران مسابقه نباید اجازه حضور افراد غیر مرتبط با برگزاری مسابقه در زمین را بدهند. اما دیروز کسی کاری به کار فتاحی نداشت.

امروز هم خبرگزاری آنا خبر داده که در این باره با جلال مرادی ناظر مسابقه تماس گرفته تا از او بپرسد دلیل حضور فتاحی در زمین چه بوده است. اما آن طور که خبرگزاری آنا نوشته، مرادی با لحنی عجیب گفته است: «من نمی‌توانم به این سوال شما پاسخ بدهم!» و بعد از بیان این جمله تلفن را قطع کرده است.

هنوز مشخص نشده فتاحی با چه عنوان و سمتی در بازی دیروز کنار زمین حضور داشته است. اما ظاهرا مسئولان برگزاری مسابقه به دلیل سابقه او در سازمان لیگ و برگزاری مسابقات، ایرادی به حضور او در کنار زمین نگرفته‌اند. این در حالی است که مسئولان برگزاری مسابقه حتی در مورد عکاسان و خبرنگاران هم سخت‌گیری زیادی دارند.

البته دیروز کسانی که فتاحی را دیده بودند او را حوالی تیم مدیریتی استقلال مشاهده کرده بودند و حتی پس از پایان بازی و تساوی استقلال مقابل نساجی دیده بودند که فتاحی قصد داشته وارد رختکن شود که مشخص نیست موفق شده یا نه اما او پس از پایان بازی که با از دست دادن امتیاز  برای آبی ها همراه شد حسابی ناراحت و عصبانی بوده است! 

1359