استقلال با دو قهرمانی و دو نایب قهرمانی وارد لیگ نخبگان می‌شود

استقلال با دو قهرمانی و دو نایب قهرمانی وارد لیگ نخبگان می‌شود

پایگاه خبری فوتبالی- کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از جلساتی که اخیرا برگزار کرد مجموعه‌ای از تصمیمات کلیدی را تصویب کرده است که هدف از این تصمیم‌ها ارتقای سطح فوتبال آسیاست.

به گزارش فوتبالی، اغلب این تصمیم‌ها حول و حوش مسابقات فوتبال در رده‌های پایه و البته برنامه‌ریزی و سازماندهی مسابقات فوتبال باشگاهی در قاره است که از فصل 2024-2025 به شکل متفاوت و جدیدی برگزار خواهد شد.

طبق یکی از مصوبات با توجه به انتقال ساختار باشگاهی از دو رده به سه رده، به عنوان یک اصل کلی، توافق شد که الزامات و مفاد فینال لیگ قهرمانان آسیا برای فینال‌های الیت ACL اعمال شود. اما یکی از مصوبات مهم دیگر، درباره رکوردهای و آمارهای مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تا فصل 2023-2024 است. 

طبق مصوبه جدید، سوابق و آمار مسابقات باشگاهی قبلی AFC در مسابقات باشگاهی بازسازی، شناسایی و ادغام خواهد شد. به این معنی که رکوردها و آمار لیگ قهرمانان آسیا به ACL Elite منتقل می‌شود.

در واقع لیگ نخبگان، تورنمنت جدیدی نیست و در ادامه لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شود. به این ترتیب همه مقام‌هایی که تیم‌ها در ادوار قبلی لیگ قهرمانان آسیا به دست آورده‌اند در لیگ نخبگان هم محاسبه می‌شود.

با این حساب استقلال با دو قهرمانی و دو نایب قهرمانی که در ادوار قبلی مسابقات به دست آورده است چهارمین تیم پرافتخار لیگ نخبگان و موفق‌ترین تیم ایرانی در این تورنمنت محسوب می‌شود. الهلال عربستان با 4 قهرمانی و 5 نایب قهرمانی همچنان پرافتخارترین تیم قاره است.

پوهانگ استیلرز کره جنوبی و اواراوا رد دایموندز ژاپن هم با 3 قهرمانی و یک نایب قهرمانی در رده‌های دوم و سوم جدول پرافتخارترین تیم‌های این لیگ قرار دارند. پرسپولیس هم در کنار تیم‌هایی مثل الاهلی عربستان و اف سی سئول کره جنوبی دو نایب قهرمانی این مسابقات را در کارنامه دارند.

1359