بدهی داخلی استقلال پیش از گرفتن مجوز حرفه‌ای چقدر بود؛ تسویه حساب 4 میلیارد تومانی

بدهی داخلی استقلال پیش از گرفتن مجوز حرفه‌ای چقدر بود؛ تسویه حساب 4 میلیارد تومانی

پایگاه خبری فوتبالی- باشگاه استقلال در دوران مدیریت علی خطیر، برای دریافت مجوز حرفه‌ای ناچار بود همه بدهی‌های داخلی‌‌اش را پرداخت کند.

به گزارش فوتبالی، روز گذشته فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد باشگاه استقلال در کنار چند باشگاه دیگر با توجه عملكرد مطلوب در كليه معيارها الزامی A حائز شرايط دريافت مجوز AFC Champions League Elite   (ACLE) (با جریمه) تشخیص داده شده است.

یکی از ملزومات دریافت مجوز حرفه‌ای پرداخت تمام بدهی‌های داخلی تا پایان سال 2023 بود و حالا سیدعلی میرغفاری افسر مجوز حرفه‌ای استقلال اعلام کرده است که این باشگاه در دوران مدیریت علی خطیر موفق به تسویه همه بدهی‌های داخلی شده است.

میرغفاری در این باره گفته است: «استقلال، تا پایان سال 2023، استعلامی را از کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال گرفت که حدود 4 میلیارد بدهی داخلی داشتیم. همین لیست را کمیته مجوز حرفه‌ای هم برای باشگاه استقلال ارسال و اعلام کرد طی 4 ماه باید با این افراد، تسویه حساب کنید. باشگاه استقلال این کار را هم انجام داد و با تمام افراد آن لیست تسویه کرد. از تاریخ 12دی که سال جدید میلادی شروع می‌شود، اگر یک بدهی اثبات شده باشد هم به مجوز حرفه‌ای سال آینده مربوط می‌شود. حدود 15 نفر در این لیست بودند که باید تعیین تکلیف می‌شد. عمده این بدهی هم مربوط به امیرحسین حسین زاده بود. بقیه هم بیشتر مربوط به بازیکنان پایه از سنوات گذشته بود

یکی از نکات ابهام آمیز در این میان هم مربوط به بدهی سید احمد موسوی بود که شایعات زیادی درباره آن مطرح شده بود. اما ظاهرا بدهی او قبل از این اتفاقات تسویه شده بود: «پول او قبل از اینکه من افسر مجوز حرفه ای شوم و به استقلال بیایم، پرداخت شده بود. چون در سامانه تعیین وضعیت ایران نبود. شکایت در سامانه فیفا مطرح شده بود که پس از پرداخت ما از این سامانه حذف شد. اگر پرداخت نمی‌شد از سامانه حذف نمی‌شد

1359