متهم اصلی شب جهنمی یادگار؛ پنالتی‌زن غیرآماده!

متهم اصلی شب جهنمی یادگار؛ پنالتی‌زن غیرآماده!

پایگاه خبری فوتبالی - رحمان جعفری متهم ردیف اول حذف تراکتور از جام حذفی عنوان می‌شود.

به گزارش فوتبالی، نشست خبری پیش از بازی با مس رفسنجان بود که این سوال از حمید مطهری مطرح شد که در صورت اینکه تراکتور در حین بازی صاحب ضربه پنالتی شود، چه کسی پشت این ضربه خواهد ایستاد؟ این سوال باتوجه به اینکه به نظر می رسید در بازی با گل گهر برخی بازیکنان برای زدن ضربه پنالتی با یکدیگر بحث می کردند، پرسیده شد که پاسخ مطهری جالب توجه بود.

مربی تراکتوری ها عنوان داشت که در جلسه فنی قبل از بازی این تصمیم را می گیرد و با این پاسخ نشان داد که تراکتور برخلاف فصل گذشته که خمز تصمیم گرفته بود بین رضا اسدی و محمد عباس زاده، اسدی پنالتی زن اول باشد، چنین تصمیم واحدی وجود ندارد.

از قضا همین اتفاق برای تراکتور هم افتاد و در دقایق پایانی نود دقیقه وقت قانونی مسابقه، حسن اکرمی در سوت خود دمیده و نقطه پنالتی به نفع تی‌تی‌ها را نشان داد. در این لحظه به نظر می رسید ریکاردو آلوز قصد دارد ضربه را بزند و پشت توپ ایستاده بود اما در نهایت این رحمان جعفری بود که   پشت ضربه ایستاد و شوت خود را روانه آسمان کرد تا بازی به نفع تراکتور به پایان نرسد.

جعفری البته در بازی قبلی با گل گهر توانسته بود پنالتی خود را تبدیل به گل کند اما از دست دادن چنین پنالتی حساسی در کنار اینکه به نظر می رسید ریکاردو آلوز تمایل به زدن ضربه داشته، باعث شد تا خرید نیم فصل تراکتور هنگام تعویض در وقت های اضافه بازی مورد اعتراض سکوها هم قرار بگیرد. مهاجمی که افت وی از سال جدید کاملاً محسوس بوده است.

اما پاسخ مطهری به اینکه آیا آلوز علاقه‌ای به نواختن ضربه پنالتی داشته هم جالب بود. مربی تراکتوری ها در پاسخ به این پرسش که چرا ریکی توپ را برداشته بود چنین پاسخ داد: «نمی‌دانم! از او سؤال نکردم، ولی در جلسه گفته بودم که رحمان جعفری پنالتی بزند. در بعضی تیم‌ها این اتفاق می‌افتاد. در بازی قبل هم گوستاوو توپ را برداشت. پنالتی‌زن مشخص بود. کاری به رحمان جعفری ندارم، اگر او هم به بیرون زده من مقصر هستم.»

در هر صورت شاید مغضوب ترین بازیکن شب گذشته بین تی‌تی‌های عصبانی مهاجمی بود که پنالتی را از دست داد. بازیکنی که آخرین گل در جریان بازی خود را سال گذشته به ثمر رسانده و در سال جدید فقط یک گل زده از روی نقطه پنالتی به گل گهر دارد و به یکباره دچار افت فاحشی شده است.

1997