ناکامی ویسی در تکرار سناریوی فصل قبل/ استقلال این بار قسر در رفت!

ناکامی ویسی در تکرار سناریوی فصل قبل/ استقلال این بار قسر در رفت!

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی فولاد نتوانست برخلاف لیگ 22، در مسیر قهرمانی استقلال اختلال ایجاد کند.

به گزارش فوتبالی، فصل قبل برای نفت آبادان پر از فراز و نشیب بود. برزیلی‌ها لیگ 22 را با سرمربیگری رضا پرکاس استارت زدند، اما او خیلی زود به دلیل کسب نتایج ضعیف از هدایت این تیم برکنار شد.

در ادامه، سکان هدایت نفت به فیروز کریمی سپرده شد. اما نیمکت این تیم به کریمی هم وفا نکرد و آبان 1401 این سرمربی هم به دلیل کسب نتایج ضعیف کنار گذاشته شد.

مدیران صنعت نفت در ادامه به سراغ مربی خارجی رفتند و در اواسط آذرماه از سومین سرمربی خود رونمایی کردند. این سرمربی کسی نبود جز ادسون تاوارس برزیلی، مربی سابق تیم‌هایی مثل الهلال، سپاهان و... که پیش از این هم سابقه کار در ایران را داشت. نفت آبادان که تقریبا در تمام طول فصل در قعر جدول به سر برده بود، امید داشت با هدایت مربی برزیلی خود را از قعر جدول جدا کند، اما این اتفاق رخ نداد و تاوارس هم به سرنوشت کریمی و پرکاس دچار شد تا به سومین سرمربی اخراجی در آبادان تبدیل شود.

مسئولان نفت که کاملا خطر سقوط را حس می‌کردند، برای بقا در لیگ دست به دامان عبدالله ویسی شدند و در نیمه دوم اسفندماه، رسما از او به عنوان چهارمین مربی فصل خود رونمایی کردند.

با روی کار آمدن ویسی از هفته 23، صنعت نفت شکل بهتری به خود گرفت و این مربی سرانجام توانست به هر نحوی که بود، با چنگ و دندان آبادانی‌ها را در لیگ برتر حفظ کند. یکی از مهمترین بازی‌ها برای ویسی، در هفته 28 مقابل استقلال بود که به توقف آبی‌ها و از دست رفتن قهرمانی منجر شد.

استقلال با هدایت ساپینتو تا هفته‌های آخر جزو مدعیان قهرمانی بود و در قسمت بالای جدول، رقابت تنگاتنگی بین پرسپولیس، سپاهان و استقلال وجود داشت. اما چندین لغزش در هفته‌های آخر کار دست آبی‌ها داد و باعث شد قهرمانی از چنگ آن‌ها بپرد. یکی از بازی‌هایی که باعث شد استقلال امتیاز از دست بدهد، همین رویارویی با تیم ویسی بود که شجاعانه برای بقا تلاش می‌کرد. این بازی که مربوط به هفته بیست و هشتم بود، در نهایت با تساوی 1-1 به پایان رسید تا ترمز استقلال کشیده شود و از سوی دیگر، نفتی‌ها به بقا امیدوارتر شوند.

شب گذشته، ویسی بار دیگر این موقعیت را داشت که از استقلال امتیاز بگیرد، البته این بار به عنوان سرمربی فولاد که مشابه صنعت نفت وضعیت خوبی ندارد و از نامزدهای سقوط به دسته اول به شمار می‌رود.

اما این بار بخت با آبی‌ها یار بود و سناریوی فصل گذشته تکرار نشد تا استقلال همچنان به مسیر خود به سوی قهرمانی ادامه دهد و فولاد تنها 2 امتیاز با قعر جدول فاصله داشته باشد.

7474