گزارش آماری/ تاریخچه تقابل‌های ویسی با نکونام و استقلال

گزارش آماری/ تاریخچه تقابل‌های ویسی با نکونام و استقلال

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال در هفته بیست و هفتم رقابت‌های این فصل لیگ برتر باید میزبان فولاد با سرمربیگری عبدالله ویسی باشد. 

به گزارش فوتبالی، استقلال و فولاد برگزار کننده آخرین دیدار این هفته از رقابت‌های لیگ برتر (جام خلیج فارس) هستند. تیم‌هایی که به 3 امتیاز این مسابقه نیاز مبرم دارند و تساوی و یا شکست برای هر کدام‌شان، حکم مرگ‌ را خواهد داشت. 

با تساوی یا شکست امیدهای قهرمانی برای استقلال کمرنگ می‌شود و فولاد به سقوط نزدیک‌تر. مسابقه فردا جنگ اندیشه‌های دو سرمربی نیز خواهد بود. نکونام جوان سابقه هدایت فولاد را در کارنامه دارد و ویسی که باید برای بقا بجنگد سابقه قهرمانی لیگ برتر را یدک میکشد. 

ویسی تا پیش از این دیدار 4 بار در مقابل تیم‌های جواد نکونام بازی کرده که تمام این 4 مسابقه را باخته است و جالب این که این باخت‌ها را با 4 تیم متفاوت و در حالی که سه تا از آن‌ها را میزبان بوده تجربه کرده است. ویسی تحت عنوان سرمربی صنعت نفت آبادان، شاهین بوشهر و پیکان در خانه و نفت مسجد سلیمان در خارج از خانه، تا به امروز 7 گل از تیم‌های جواد نکونام خورده و تنها یک بار موفق به گلزنی در مقابل تیم‌های کاپیتان اسبق تیم ملی ایران شده است.

علاوه بر این عبدالله ویسی تا به حال 16 بار در مقابل استقلال صف‌آرایی کرده است که موفق به ثبت یک برد، 7 باخت و 8 تساوی شده است یعنی نصف مصاف‌های استقلال با تیم های تحت هدایت ویسی، با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. تیم‌های ویسی در این 16 بازی، 25 گل خورده و 12 گل زده به ثبت رسانده‌اند اما نکته مهم مصاف‌های اخیر ویسی با استقلال، تعداد تساوی‌هاست. در 9 دیدار اخیر، 7 بازی با نتیجه تساوی به پایان رسیده است و دو بازی دیگر هم با برد استقاال همراه بوده که هر دو پیروزی استقلال مقابل تیم ‌ای ویسی در شرایطی رقم خورده که استقلال مهمان بوده است. یک بار در بازی مقابل استقلال خوزستان در خوزستان در لیگ هفدهم و یک بار هم در نیم فصل اول لیگ جاری و در مقابل صنعت نفت در آبادان. 

تنها پیروزی ویسی نیز در لیگ سیزدهم و وقتی که هدایت استقلال خوزستان را بر عهده داشت با نتیجه دو بر صفر به دست آمده است. کفه سنگین ترازو میان مصاف‌های ویسی و استقلال به سمت استقلال است و آبی‌پوشان پایتخت دست بالا را دارند اما نباید فراموش کنیم فصل پیش و در هفته بیست و هشتم، صنعت نفت در تهران در مقابل استقلال موفق به گرفتن نتیجه مساوی یک بر یک شد تا شانس استقلال برای قهرمانی، حتی روی کاغذ هم صفر شود و ویسی کهنه کار، ساپینتو و استقلال را از کورس قهرمانی باز دارد. 

در نهایت اما باید منتظر ماند و دید ویسی که اولین بار است با فولاد به مصاف استقلال می‌رود؛ می‌تواند با بردن استقلال، تیمی که در این فصل در خانه شکست ناپذیر بوده؛ شانس بقای فولاد را بالاتر ببرد یا با باخت و تساوی، فولاد را به سقوط نزدیک‌تر می‌کند.

 7899