شرط تمدید با اوسمار؛ پرسپولیس باید قهرمان شود

شرط تمدید با اوسمار؛ پرسپولیس باید قهرمان شود

پایگاه خبری فوتبالی- اوسمار علاقه دارد فصل آینده هم سرمربی پرسپولیس باشد اما هنوز مشخص نیست باشگاه قرارداد او را تمدید کند یا نه.

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس بازی هفته بیست و هفتم خودش در این فصل لیگ برتر مقابل هوادار را با برد دو بر صفر تمام کرد و حالا با یک بازی بیشتر و 59 امتیاز در صدر جدول قرار دارد.

رسیدن به صدر جدول در فاصله 3 هفته مانده به پایان فصل اتفاق مثبتی برای اوسمار ویرا سرمربی برزیلی پرسپولیس است اما نکته این است که استقلال فردا باید با فولاد بازی کند و در صورتی که مقابل حریف اهوازی پیروز شود دوباره به صدر جدول برمی‌گردد.

بعد از بازی فردای استقلال و فولاد، هر کدام از دو تیم پرطرفدار پایتخت که تنها شانس‌های قهرمانی در لیگ برتر هستند 3 بازی دیگر در پیش خواهند داشت. 3 بازی که می‌تواند سرنوشت لیگ بیست و سوم را رقم بزند.

استقلال بعد از بازی با فولاد، به ترتیب با نساجی مازندران، گل‌گهر سیرجان و پیکان مسابقه دارد. پرسپولیس هم در 3 بازی باقی مانده‌‌اش باید با تیم‌های استقلال خوزستان، شمس آذر قزوین و مس رفسنجان بازی کند.

پرسپولیس با هدایت یحیی گل محمدی در پایان نیم فصل اول، فاصله‌ای دو امتیازی با استقلالِ صدرنشین داشت اما حالا با اوسمار فعلا دو امتیاز پیش افتاده اما اگر استقلال فردا شب فولاد را شکست بدهد 60 امتیازی می‌‌شود و با یک امتیاز بیشتر در صدر جدول قرار می‌‌گیرد.

یکی از مسائل مهمی که درباره پرسپولیس مطرح است مربوط به اوسمار ویرا سرمربی این تیم است. ویرا دستیار یحیی بود اما پس از استعفای گل محمدی در پایان نیم فصل به شکلی غیر منتظره سرمربی پرسپولیس شد. 

او در ابتدا با استقبال خوبی از سوی هواداران پرسپولیس مواجه نشد اما به مرور و با کسب چند نتیجه خوب و البته ارائه نمایش‌های جذاب و هجومی با پرسپولیس توانایی خودش را ثابت کرد.

روند پرسپولیس با او به قدری خوب پیش می‌رفت که بخش عمده‌ای از هواداران این تیم خواستار تمدید قرارداد با او برای فصل آینده بودند. چرا که قرارداد این سرمربی برزیلی در پایان این فصل تمام می‌شود.

اما کسب دو نتیجه نامطلوب در دو بازی متوالی تردیدهایی را درباره او ایجاد کرد. پرسپولیس در جام حذفی با شکست مقابل آلومینیوم اراک در مرحله یک هشتم نهایی حذف شد و با تساوی مقابل سپاهان نتوانست از لغزش استقلال مقابل تراکتور بهره ببرد. 

حالا پرسپولیس از جام حذفی حذف شده است و در لیگ هم برای قهرمان شدن باید منتظر لغزش احتمالی استقلال باشد. این وضعیت ظاهرا باعث تغییر نظر باشگاه درباره تمدید با اوسمار شده است و دیگر خبری از اطمینان و اعتماد سابق به اوسمار نیست.

به نظر می‌رسد مدیران باشگاه پرسپولیس تنها در یک صورت قرارداد اوسمار را تمدید خواهند کرد: «قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر.» این اتفاق تنها چیزی است که می‌تواند اوسمار را روی نیمکت پرسپولیس نگه دارد. هر اتفاقی جز این یعنی پایان این همکاری دوطرفه.

از شانس نه چندان خوب اوسمار، الان در جنگ قهرمانی استقلال دست بالاتر را دارد. اگر فرض بگیریم که استقلال فردا فولاد را ببرد آبی‌ها دوباره با بازی‌‌های مساوی با یک امتیاز بیشتر در صدر قرار می‌گیرند. در این صورت حتی پیروزی پرسپولیس در 3 مسابقه آخرش هم نمی‌تواند قهرمانی این تیم را تضمین کند. چرا که نیاز است استقلال حداقل در یکی از 3 مسابقه بعدی‌اش پیروز نشود. در این صورت اوسمار می‌تواند با 3 پیروزی در 3 مسابقه بعدی پرسپولیس را قهرمان و باشگاه را برای تمدید قرارداد با او مجاب کند. 

در واقع تمدید قرارداد اوسمار با پرسپولیس ارتباط مستقیم با استقلال و ناکامی این تیم در کسب پیروزی در یکی از 3 مسابقه انتهایی‌اش در لیگ بیست و سوم دارد. البته که اوسمار بارها اعلام کرده است که دوست دارد فصل آینده هم سرمربی پرسپولیس باشد. اما دوست داشتن او کافی نیست و قهرمانی شرط اصلی این مساله است.

1359