ادعای بزرگ مظلومی: ۱۴ امتیاز پرسپولیس به خاطر داوری است!

ادعای بزرگ مظلومی: ۱۴ امتیاز پرسپولیس به خاطر داوری است!

پایگاه خبری فوتبالی - سرمربی اسبق استقلال ادعایی جنجالی را پیرامون پرسپولیس این فصل مطرح کرده است.

به گزارش فوتبالی، در فاصله چهار هفته تا پایان لیگ برتر، دو تیم استقلال و پرسپولیس شانس قهرمانی محسوب می شوند و به همین دلیل شاهد رقابت جذابی بین دو تیم سرخابی هستیم.

با این وجود پرویز مظلومی سرمربی اسبق آبی ها معتقد است استقلال فارغ از اتفاقات چهار بازی آینده، در هر صورت قهرمان لیگ محسوب می شود و برای این موضوع دلیل خاص خود را هم دارد.

مظلومی مدعی است جواد نکونام و شاگردانش جنگ نابرابری در لیگ برتر داشته اند و ترکیب ثابت و نیمکت بقیه تیم های مدعی از استقلال بهتر بوده و حتی همین حالا هم نیمکت برخی تیم های میانه جدولی مهره بیشتری از استقلال صدرنشین دارد. مظلومی می گوید برخی حتی شانس کسب سهمیه هم برای آبی پوشان قائل نبودند ولی با درایت نکونام و تلاش بازیکنان این تیم اکنون صدرنشین است.

صحبت های عضو سابق هیات مدیره باشگاه استقلال در این زمینه را بخوانید: «استقلال یک جنگ نابرابر را پیش روی خودش داشت اما بازیکنان آنقدر توانایی و معرفت داشته‌اند که صدرنشین شده‌اند و کمبود ها را با زحمات خودشان جبران کردند. من معتقدم استقلال فارغ از هر نتیجه‌ای که در این ۴ هفته بگیرد، قهرمان لیگ برتر محسوب می‌شوند. این حرف‌های من اصلاً به معنای کم کردن ارزش کار بازیکنان نیست بلکه اتفاقاً معتقدم این بچه‌ها برای اینکه استقلال صدر نشین بماند هر کدام اتفاقا بیشتر از توان خودشان مایه گذاشته‌اند و کادر فنی هم با تمام وجود برای صدرنشینی و قهرمانی استقلال زحمت می‌کشد. انشاالله که قهرمان می‌شویم و بیشترین شانس را برای تحقق این امر هم داریم اما هر اتفاقی که رخ بدهد از نظر من استقلال همین حالا هم قهرمان لیگ برتر است.»

مظلومی در ادامه ادعایی جنجالی مطرح می کند و مدعی است یقین دارد پرسپولیس ۱۴ امتیاز از اشتباهات داوری کسب کرده است: «ما در بحث داوری هیچ شبهه‌ای نداریم اما من یقین دارم که پرسپولیس از اشتباهات سهوی داوران تا اینجای کار ۱۴ امتیاز کسب کرده است. شما اشتباهاتی که به نفع پرسپولیس شده را با مواردی که آقایان مدعی‌اند استقلال از کنار آنها سود برده را کنار هم بگذارید و خودتان مقایسه کنید تا جواب بگیرید. گل آفساید به ذوب آهن و مس رفسنجان، مردود اعلام شدن گل درست گل گهر سیرجان در ورزشگاه آزادی، کارت نگرفتن چند بازیکن به واسطه اشتباهات سهوی داوران در دیدارهای مختلف و.... اینها فقط بخشی از اشتباهات سهوی است که در این فصل کمک شایان توجهی به پرسپولیس کرده است ولی در نقطه مقابل وضعیت استقلال را ببینید، چند پنالتی به نفع استقلال باید گرفته می‌شد و نشد؟ در جام حذفی گل دوم مس رفسنجان کاملاً مردود بود و اگر آن گل را نمی‌خوردیم هیچ بعید نبود که تیم می‌توانست کار را به تساوی کشانده و در جام باقی بماند. در بازی مقابل مس رفسنجان و گل گهر سیرجان هم داوری‌ها به ضرر استقلال بود اما همچنان قاطعانه می‌گویم این اشتباهات سهوی بوده و تعمدی در کار نیست. ما به پاک بودن جامعه داوری ایمان داریم و بهتر است دوستان در پرسپولیس هم به جای اینکه توپ را به زمین استقلال بیندازند و مدعی شبهه در داوری شوند، کلاهشان را قاضی کنند و ببینند در همین فصل چند امتیاز بابت اشتباهات غیر عمدی داورها به حساب پرسپولیس واریز شده است؟»

1997