قضاوت بنیادی‌فرد در بازی استقلال و فولاد؛ هت‌تریک خوزستانی

قضاوت بنیادی‌فرد در بازی استقلال و فولاد؛ هت‌تریک خوزستانی

پایگاه خبری فوتبالی - موعود بنیادی‌فرد از سوی کمیته داوران برای قضاوت رویارویی استقلال و فولاد در هفته بیست و هفتم انتخاب شده است. نفر اول لیست بین‌المللی داوران ایران که بلافاصله پس از قضاوت فینال جام ملتهای زیر 20 سال آسیا، به لیگ برتر برگشته و در هر دو هفته اخیر، داوری کرده است.

به گزارش فوتبالی، موعود بنیادی‌فرد متولد 17 شهریور سال 1364 است در شهرکرد. داوری که حالا با مدرک دکتری مدیریت ورزش، در یکی از مدارس منطقه 5 به تدریس مشغول است. او مدیرکل ورزش و جوانان استان چهار محال و بختیاری هم بود که آبان ماه 1402 از سمتش استعفا کرد و حالا فقط کارش تدریس و داوری است. 

اولین قضاوت بنیادی‌فرد در تاریخ لیگ برتر به هفته پایانی لیگ یازدهم برمی‌گردد و رویارویی راه‌آهن و شاهین بوشهر در تهران. بنیادی‌فرد 38 ساله تا به حال 130 قضاوت در لیگ برتر انجام داده و چنین کارنامه‌ای دارد: 490 اخطار، 27 اخراج شامل 13 کارت قرمز مستقیم و اعلام 40 ضربه پنالتی.

  بنیادی‌فرد این فصل در 9 قضاوتش، 39 بار از کارت زرد استفاده کرده، به 2 بازیکن کارت قرمز داده و یک بار هم در سوتش به نشانه پنالتی دمیده است. این چهارمین قضاوت او برای استقلال در این فصل بعد از پیروزی هفته اول برابر صنعت نفت، تساوی در دربی و برد بیرون از خانه برابر استقلال خوزستان است. او، این هفته برای دومین بار قاضی بازی فولاد در این فصل پس از شکست یک صفر برابر گل‌گهر در سیرجان است. 

  بنیادی‌فرد برای هیچ تیمی بیشتر از استقلال سوت نزده: 27 بار. آبی‌ها با قضاوت او 14 برد، 9 مساوی و 4 باخت دارد. فولاد هم با قضاوت او، 4 برد، 3 مساوی و 8 باخت در 15 بازی کسب کرده است. او در 27 داوری‌اش برای استقلال 45 اخطار داده، یک بار کارت قرمز از جیبش بیرون آورده و 7 ضربه پنالتی هم اعلام کرده است. در بازیهای فولاد با سوت بنیادی‌فرد، 28 اخطار، یک اخراج و 3 ضربه پنالتی برای اهوازی‌ها ثبت شده است. استقلال در 12 قضاوت آخر بازیهایش با سوت بنیادی‌فرد، شکست نخورده است. فولاد در 8 بازی آخرش با قضاوت بنیادی‌فرد، 7 بار باخته و فقط توانسته پرسپولیس را شکست بدهد.

  نکته جالب درباره قضاوت‌های این فصل بنیادی‌فرد برای استقلال، رویارویی با تیمهای خوزستانی است: هفته اول برابر صنعت نفت در آبادان، هفته نوزدهم با استقلال خوزستان در اهواز و حالا در هفته بیست و هفتم با فولاد در تهران. هر دو مصاف قبلی را آبی‌ها با کلین‌شیت برده‌اند.

5390