انتقاد از خط حمله سپاهان؟ کاملا درست است!

انتقاد از خط حمله سپاهان؟ کاملا درست است!

پایگاه خبری فوتبالی- شهریار مغانلو به عنوان آقای گلی فعلی لیگ و یکی از بهترین مهاجمان چند فصل اخیر آمار قابل دفاعی ندارد.

به گزارش فوتبالی، یکی از سوالاتی که پیش از دربی اصفهان، ژوزه مورایس را غافلگیر کرد سوال در مورد ضعف خط حمله این تیم است. شاید در ابتدا به نظر برسد تیمی که با 41 گل زده و اختلاف بالا نسبت به تیم‌های دیگر بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد نباید از ضعف خط حمله‌اش صحبت کرد.

 با این حال زدن فقط یک گل در 3 بازی گذشته آن هم در حساس‌ترین زمان ممکن باعث شده تا انتقادات به بهترین خط حمله لیگ هم برسد. سپاهان مقابل ذوب‌آهن با یک گل از روی نقطه پنالتی هم توانست پیروز شود تا انتقادات از این تیم و خط حمله‌اش بیشتر از این نشود. 

با وجود این برد، اگر به سراغ آمار برویم مشخص می‌شود که این انتقادات خیلی هم نادرست نیست و حتی زمانی که این تیم گل می‌زد هم می‌شد از مهاجمان آن انتقاد کرد! بیشترین انتقاد هم نصیب شهریار مغانلو خواهد شد. بازیکنی که در یکی، دو فصل اخیر به عنوان یک مهاجم گلزن شناخته شده و دعواهای زیادی هم پیرامون جذب او وجود داشته و حتی در دربی اصفهان هم یک گل مهم و سه امتیازی از روی نقطه پنالتی زد اما اگر به سراغ آمار برویم شاید به تعریف یک مهاجم گل‌نزن از او برسیم. البته این تعریف، خط حمله سپاهان را در کل شامل می‌شود.

 با وجود این که این تیم دو بازیکن در جدول گلزنان دارد و چند بازیکن 4 گله هم در لیست گلزنانش می‌بیند اما به نظر می‌رسد اگر مهاجمان دیگری در ترکیب این تیم به بازی گرفته می‌شدند احتمالا آمار بسیار بهتری را ثبت می‌کردند.

 شهریار مغانلو و رضا اسدی در حالی 22 گل زده‌اند که بیش از 100 بار در موقعیت گل‌زدن قرار گرفتند. این در حالی است که این آمار برای بازیکنان بقیه تیم‌ها بسیار کمتر از این است. بقیه گلزنان سپاهان هم آماری مشابه این دارند و با وجود این که بسیار بیشتر از مهاجمان سایر تیم‌ها در موقعیت گل قرار گرفته‌اند گل‌های کمتری زده‌اند. 

همچنین شهریار مغانلو برعکس رضا اسدی یکی از بی‌تاثیرترین گلزنان لیگ بوده است. بهترین عملکرد مغانلو مقابل هوادار با 2 گل و یک پاس گل بوده که در آن بازی سپاهان توانست 5 بر صفر پیروز شود و گل اول بازی را رامین رضاییان زد.

 شهریار مغانلو البته بالاخره امروز توانست این طلسم را بشکند و برای اولین بار گل امتیازدار بزند و سه امتیاز را از آن سپاهان کند منتهای این گل را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و باز هم در جریان بازی موفق به زدن گل نشد.

 خط حمله سپاهان شانس آورده که یک بازیکن دفاعی یعنی رضا اسدی با تغییر پست به کمک این تیم آمد. او هم با وجود آمار بد تبدیل شوت به گل ( با توجه به پست همیشگی بازی اسدی از او انتظار زیادی نمی‌رود)توانست گل‌های حساس و 3 امتیازی بزند و نقش مهمی در بالانشینی فعلی سپاهان با وجود باخت‌های متعدد داشته باشد.

4326