یک احتمال هیجان انگیز؛ دربی سوم فصل، قهرمان را تعیین می‌کند!

یک احتمال هیجان انگیز؛ دربی سوم فصل، قهرمان را تعیین می‌کند!

پایگاه خبری فوتبالی- بیانیه دیروز سازمان لیگ نشان می‌دهد احتمال دارد پرسپولیس و استقلال یک بار دیگر هم در این فصل با هم بازی کنند!

به گزارش فوتبالی، در حالی که استقلال و پرسپولیس در این فصل دو بار با هم بازی کردند و با حذف استقلال از جام حذفی قرار نبود دربی دیگری را ببینیم اما با قانونی که سازمان لیگ در ابتدای فصل جاری وضع کرده ممکن است دو تیم یک بار دیگر هم با هم بازی کنند. دیداری که می‌تواند مهم‌ترین دربی تاریخ باشد. چون تیم قهرمان لیگ بیست و سوم را مشخص می‌کند.

دوشنبه شب گذشته در برنامه فوتبال برتر بحث‌هایی درباره نحوه تعیین تیم قهرمان لیگ برتر در صورت تساوی امتیازات دو تیم در روز آخر مطرح شد. سهیل مهدی رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ اعلام کرد در چنین شرایطی ابتدا بازی رودررو ملاک قرار می‌گیرد. اما در این آیتم، در صورت برابری گلها در دو بازی رفت و برگشت، گل زده در خانه حریف، اهمیت ندارد.

این ادعا البته با مخالفت و اعتراض هواداران استقلال همراه شد چرا که آنها تصور می‌کردند در چنین شرایطی و به دلیل زدن گل در دربی رفت به میزبانی پرسپولیس، دست بالاتر را دارند. اما سهیل مهدی این موضوع را رد  کرد تا سازمان لیگ، دیروزقوانین مربوط به این وضعیت را اعلام کند. هر چند هنوز مشخص نیست که این قانون، مصوبه هیات رییسه فدراسیون فوتبال را دارد یا نه اما طبق این ابلاغیه جدید، در صورتی که دو تیم در این آیتم از لحاظ امتیاز و تفاضل گل برابر باشند، گل زده بیشتر در خانه حریف معیار ارزیابی نیست.

معیار بعدی برای تشخیص برتری تیم‌ها تفاضل گل در مجموع مسابقات است و پس از آن گل زده بیشتر و اگر تمامی این آیتم‌ها برابر باشد، برگزاری بازی مستقیم در زمین بی‌طرف با رعایت قوانین حذفی ملاک تعیین رده بندی تیم‌ها در جدول می‌شود.

به این ترتیب هر چند با احتمال اندک اما شانس برگزاری یک دربی دیگر در لیگ هم وجود دارد. اگر استقلال و پرسپولیس در روز پایانی لیگ هم‌امتیاز باشند و در تفاضل گل و سپس در تعداد گل‌های زده هم همه چیز برابر باشد، دو تیم باید یک بار دیگر با هم بازی کنند. این بازی با قوانین مسابقات حذفی برگزار می‌شود و تیم برنده قهرمان لیگ خواهد شد.

هر چند شانس وقوع چنین اتفاقی خیلی خیلی کم است اما اگر به آن روز برسیم، دربی بعدی قطعا مهم‌ترین دربی در تاریخ دربی‌ها خواهد بود. چرا که تیم برنده به عنوان قهرمان لیگ معرفی خواهد شد.

تا پیش از این دو تیم در نیمه‌نهایی مسابقات لیگ آزادگان و فینال جام حذفی با هم بازی کرده‌اند. اما هرگز پیش نیامده است که تیم قهرمان لیگ به طور مستقیم در بازی دربی مشخص شود.

1359