پیش‌بازی سپاهان - ذوب‌آهن؛ دربی فوق حیاتی برای مورایس

پیش‌بازی سپاهان - ذوب‌آهن؛ دربی فوق حیاتی برای مورایس

پایگاه خبری فوتبالی - نتیجه دربی اصفهان برای ژوزه مورایس و طلایی‌پوشان شاید اهمیت بیشتری نسبت به همشهری‌شان داشته باشد.

به گزارش فوتبالی، از چارچوب هفته هفدهم لیگ برتر و در دیداری معوقه، سپاهان در دربی اصفهان میزبان ذوب‌آهن است. مسابقه‌ای که در بازی رفت با نتیجه دو بر صفر به سود طلایی‌پوشان به پایان رسید.

شاگردان ژوزه مورایس در حالی پای به میدان این مسابقه خواهند گذاشت که این تیم در مدت اخیر امتیازات بسیار زیادی را از دست داده و به نوعی از کورس قهرمانی جا مانده است. طلایی‌پوشان که در دو هفته اخیر مقابل دو تیم قعر جدولی صنعت نفت و نساجی فقط یک امتیاز گرفته‌اند، این فرصت را دارند که در صورت کسب سه امتیاز در دربی اصفهان، از تراکتور پیشی گرفته و به رده سوم‌ جدول صعود کنند.

از سمتی دیگر نتایج حاصله باعث شده تا فشارها علیه ژوزه مورایس بیش از همیشه باشد و سرمربی پرتغالی حتی در بازی گذشته تیمش در نقش جهان از گزند شعارهای سپاهانی‌ها علیه خود در امان نبود و شاید به پایان رسیدن کار پاکو خمز، دیگر سرمربی خارجی پر سر و صدای لیگ باعث شود تا مورایس به اهمیت سه امتیاز دیدار فردا بیش از همیشه واقف باشد.

در سمت مقابل ذوب‌آهن پس از هفته‌ها ناکامی بالاخره توانست به اولین برد خود در نیم فصل دوم برسد و با نتیجه‌ای شگفت‌انگیز تراکتور را در تبریز شکست دهد تا شاگردان ربیعی با روحیه مناسبی پای به دربی اصفهان در نقش‌جهان بگذارند.

اما آمار و ارقام همه جوره به نفع سپاهانی‌هاست. طلایی‌پوشان ۲۳ دربی لیگ برتری را به نفع خود تمام کرده و در مقابل در ۱۱ مسابقه شکست خورده‌اند. همچنین آمار سرمربیان هم به نفع طرف سپاهانی است. ژوزه مورایس هیچ‌گاه در دربی اصفهان بازنده نبوده و به دو برد و یک تساوی رسیده و در مقابل محمد ربیعی هم، هیچ‌گاه قافیه را نباخته است. 

ربیعی اما علاوه بر داشتن دست پایین مقابل مورایس، در تقابل‌هایش با سپاهان هم از هشت رویارویی، شش بازی را باخته و فقط یک بار برنده بوده است.

نتیجه هفته گذشته: سپاهان در اصفهان با تساوی بدون‌ گل مقابل نساجی متوقف شد و ذوب‌آهن در تبریز با نتیجه ۴ بر ۱ از سد تراکتور گذشت.

وضعیت در جدول: سپاهان با ۳۹ امتیاز چهارم است و ذوب‌آهن با ۳۰ امتیاز در رده هشتم جای دارد.

معوقه از هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال ایران

سپاهان - ذوب‌آهن

چهارشنبه ۲۹ فروردین ساعت ۱۶:۳۰

ورزشگاه نقش‌ جهان اصفهان

تیم داوری: پیام حیدری، علیرضا ممبینی، امین قدیری و مجتبی شجاعی

1997