گزارش ویژه/ ۱۰ نکته از آلومینیوم - استقلال در اراک؛ یک هیچ و دیگر هیچ!

گزارش ویژه/ ۱۰ نکته از آلومینیوم - استقلال در اراک؛ یک هیچ و دیگر هیچ!

پایگاه خبری فوتبالی- یک: محرومیت سهرابیان و مصدومیت مهدی‌پور باعث شده بود تا مرادمند و نیک‌نفس به ترکیب اصلی استقلال برسند. در سمت راست هم نکونام ریسک نکرد و به حردانی که تازه از بند مصدومیت رهاشده بازی نداد تا کاپیتان سابق آلومینیوم دوباره در ترکیب قرار بگیرد و صالح استراحت کند.

دو: ساده بازی کردن رمز موفقیت استقلال نکونام است. استقلال برای گل زدن دنبال تاکتیکهای پیچیده نمی‌رود. استفاده از کمترین ضرب برای ایجاد موقعیت، یک ارسال از جلالی و ضربه سر بلانکو که تا اینجا بهترین گلزن نیم‌فصل دوم لیگ است باعث شد استقلال با دست پر از اراک برگردد.

سه: مجتبی حسینی هم مثل استقلال تیمش را ۳-۵-۲ چید با این تفاوت که یکی از دو مهاجم تیمش مدام به خط هافبک اضافه می‌شد تا برتری عددی ایجاد کند. فرق آلومینیوم و استقلال در کیفیت نفرات بود، دو تیم سخت به هم موقعیت می‌دادند ولی در نهایت این استقلال بود که با روشی که نکونام استاد آن است سه امتیاز را برداشت و به تهران برگشت.

چهار: تمام نود دقیقه بازی را بگردید آلومینیوم به جز همان توپ دقیقه آخر موقعیت خاصی نتوانست ایجاد کند. آنها کاملا مطابق میل استقلال بازی کردند و تا صبح هم گل‌بزن نبودند. استقلال این فصل به جز بازی با ذوب و شمس‌آذر هر وقت گل اول را زده بازی را برده است. اگر آن دو بازی را برده بود، حالا ۵ امتیاز با پرسپولیس اختلاف داشت.

پنج: از ۱۴ برد استقلال ۹ تای آن با نتیجه یک برصفر بوده، لیگ ایران همین است، فاصله فنی تیمها کم و اکثر بازیها با همین نتیجه به پایان می‌رسد. همین امسال پرسپولیس هشت برد یک برصفر به دست آورده ، کمااینکه برانکو و یحیی و مجیدی هم اکثر بردهایشان با همین نتیجه بوده است. یک گل بزن و برو در لاک دفاعی و قهرمان شو! 

شش: رفتار غلط از هر کسی که سر بزند جای توجیه ندارد، چه پسر چه دختر. جیمی‌جامپهایی که دیروز به زمین آمدند کارشان غلط اندر غلط است. آدرس اشتباه ندهیم که چون دختر است باید چشم پوشی کرد. جیمی جامپ ها همه جای دنیا، پوشش ویدیویی و خبری داده نمی شوند. مسئولان امنیت ورزشگاه باید حواسشان جمع باشد که هیچ تماشاگری داخل زمین نرود.

هفت: برخلاف همیشه استقلال این فصل تیمی چپ محور است، ابوالفضل جلالی در بهترین فرم خود قرار دارد. ارسالهایش بی‌نقص و با ضرب و شدت مناسب است که کاملا خط‌کشی شده روی سر بلانکو می‌نشیند. حضور ماشاریپوف در آن سمت هم خیلی به جلالی کمک کرده است تا به پیستون چپ کاملتری بدل شود.

هشت: گوستاوو بلانکو در نیم فصل دوم به همان مهاجمی تبدیل شده که استقلالی‌ها می‌خواهند، بعد از یک نیم‌فصل نه‌چندان خوب، از نظر بدنی خیلی بهتر شده و حتی در کارهای دفاعی هم مشارکت خوبی دارد. 

نه: این غرزدن در پایان بازی به یک اپیدمی در فوتبال ایران تبدیل شده است. انگار هر چه غرغروتر موفق‌تر. غیر از جنگ در زمین مسابقه ما بدبخت‌تریم بین استقلال و پرسپولیس هر هفته برگزار می‌شود تا در نهایت با اسم رمز اینها نمی‌خواهند ما قهرمان بشویم جام به یکی از دو تیم استقلال یا پرسپولیس برسد. 

ده: سه امتیاز اراک خیلی برای استقلال مهم بود تا صدر جدول را در نیمه نیم‌فصل دوم حفظ کند. همچنان همه چیز در دست استقلال است که با فاصله یک امتیازی در صدر مانده است. با ادامه این روند احتمالا سرنوشت لیگ به هفته آخر کشیده خواهد شد. 

پی‌نوشت: میلاد فخرالدینی ۸۹ دقیقه در زمین اضافی بازی کرد ، شانس آورد که رضاعادل شهامت اخراج او را نداشت، کمااینکه این طرف در تهران داور پوست ملوان را کند.

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی