بالا رفتن شانس سری آ برای کسب سهمیه پنجم لیگ قهرمانان اروپا

بالا رفتن شانس سری آ برای کسب سهمیه پنجم لیگ قهرمانان اروپا

پایگاه خبری فوتبالی- در صورت موفقیت تیم های ایتالیایی در هفته آتی در لیگ اروپا و لیگ کنفرانس یک سهمیه اضافی لیگ قهرمانان اروپا در انتظار سری آ خواهد بود.

به گزارش فوتبالی، در صورتی که در هفته‌ پیش رو تیم فیورنتینا در رقابت های لیگ کنفرانس اروپا موفق به پیروزی در برابر ویکتوریا پلژن جمهوری چک و صعود به نیمه نهایی شود و البته آتالانتا دیگر تیم ایتالیایی نیز در شهر برگامو و در بازی برگشت لیگ اروپا مقابل لیورپول نبازد سهمیه پنجم سری آ ایتالیا به طور اتوماتیک برای فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا به دست خواهد آمد. لیگ برتر انگلیس تا چند روز قبل از برگزاری رقابت های این مرحله مسابقات اروپایی موقعیت خوبی را برای کسب سهمیه پنجم در اختیار داشت اما نتایج وستهام، لیورپول و سایر نماینده های این کشور  باعث شد که شانس لیگ برتر انگلیس برای کسب سهمیه‌ اضافه لیگ قهرمانان اروپا کمتر از قبل شود.

پیش از این احتمال بالایی وجود داشت تا لیگ برتر انگلیس در فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا پنج نماینده داشته باشد. اما در عین حال مجموعه‌ای از اتفاقات عجیب نیاز بود تا این سهمیه به عدد شش افزایش یابد. این اتفاق در صورتی رقم می‌خورد که وستهام در رتبه پنجم لیگ برتر قرار بگیرد و همزمان جام قهرمانی لیگ اروپا را هم بالای سر ببرد تا تیم ششم لیگ برتر انگلیس هم راهی لیگ قهرمانان می‌شود که حالا این اتفاق دور از ذهن به نظر می رسد.

۱۰۰۹