سانتاکلارا، استقلال را بابت فیش‌های جعلی نقره داغ کرد!

سانتاکلارا، استقلال را بابت فیش‌های جعلی نقره داغ کرد!

پایگاه خبری فوتبالی- مدیرعامل استقلال با ناراحتی بابت جریمه‌ای که باید به سانتاکلارا بپردازند، صحبت کرد.

به گزارش فوتبالی، استقلال همچنان درگیر پرداخت مبلغی است که بابت خرید قرضی محمد محبی باید به سانتاکلارا پرداخت می‌کرد.

 بازیکنی که آبی‌ها می‌توانستند با ۱۴۰ هزار یورو بند خرید وی را دائمی کنند و حتی شخصاً اقدام به فروش ستاره بوشهری به روستوف روسیه کنند ولی نه تنها هیچ درآمدی بابت فروش وی نداشتند، حالا باید ۵۰۰ هزار یورو دیگر به باشگاه پرتغالی پرداخت کنند!

ماجرا از این قرار است که باشگاه سانتاکلارا توانسته در دادگاه CAS ثابت کند که از ۲۶۰ هزار دلار فیش پرداخت شده استقلال به این باشگاه، مقدار ۱۴۰ هزار یورو آن در فیش جعلی بوده (این فیش ها در زمان مدیرعاملی علی فتح الله به باشگاه سانتاکلارا فرستاده شد) و همین موضوع باعث شده تا دادگاه CAS به نفع تیم پرتغالی رای دهد و باشگاه استقلال را نقره داغ کند.

آبی‌ها باید ۵۰۰ هزار دلار دیگر بابت جریمه به سانتاکلارا پرداخت کنند و این موضوعی است که ناراحتی شدید علی خطیر را در پی داشته است.

خطیر در این‌باره چنین توضیح داده است: "تنها گرفتاری ما بحث سانتاکلارا بود و در حالی که فیفا به سود ما رأی داد اما متأسفانه باشگاه سانتاکلارا در دادگاه CAS مدرکی را افشا می‌کند که باشگاه استقلال فیش‌های جعلی بابت انتقال محبی به باشگاه سانتاکلارا فرستاده بود و نکته غم‌انگیز اینجا است که باشگاه استقلال یک عدد ۲۶۰ هزار یورویی به باشگاه سانتاکلارا داده بود که ۱۴۰ هزار یورو آن فیش جعلی رفته بود. به هر حال اکنون باید ۵۰۰ هزار یورو به این باشگاه بدهیم. یعنی باید ۷۶۰ هزار یورو به باشگاه سانتاکلارا پرداخت کنیم. یعنی اگر ۱۴۰ هزار یورو را درست پرداخت می‌کردیم بازیکن، بازیکن ما می‌شد. در واقع سانتاکلارا ۷۶۰ هزار یورو از ما گرفت و بازیکن را یک میلیون و ۲۰۰ هزار یورو به باشگاه رستوف فروخت در حالی که ما می‌توانستیم این بازیکن را جذب کنیم. ما با یک اشتباه تقریبا یک درآمد یک میلیون و ۲۰۰ هزار یورویی و بازیکن باکیفیتی چون محمد محبی را را از دست دادیم و اینها ضررهایی است که در اثر سوءمدیریت متحمل شدیم. به هر حال نبود دغدغه و نگاه به یک باشگاه فوتبال می‌تواند یک باشگاه را متضرر کند."

1997