برتری 6 گله فاینورد در بازی بزرگ هفته؛ گل جهانبخش به آژاکس مردود شد!

برتری 6 گله فاینورد در بازی بزرگ هفته؛ گل جهانبخش به آژاکس مردود شد!

پایگاه خبری فوتبالی – علیرضا جهانبخش در ثبت اولین گلش در رقابتهای این فصل لیگ هلند، ناکام بود.

به گزارش فوتبالی، امروز و از ساعت 16 به وقت تهران در مهم‌ترین بازی این هفته لیگ برتر هلند (اردیویسه) تیم‌های فاینورد و آژاکس در ورزشگاه خانگی این تیم به نام دکوئیپ در روتردام مقابل هم قرار گرفتند.

نکته قابل توجه برای فوتبالدوستان ایرانی این بود که علیرضا جهانبخش وینگر ایرانی فاینورد بعد از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیتش بالاخره در لیست تیمش قرار گرفته بود و بازی را از روی نیمکت شروع کرد.

دو تیم در حالی با هم روبرو شدند که فاینورد با 66 امتیاز در رده دوم بود و آژاکس با 45 امتیاز در رده ششم قرار داشت. آژاکس فصل را بسیار ضعیف و دور از انتظار شروع کرد و حتی در مقطعی در قعر جدول جا گرفت اما کم‌کم بهتر شد و در جدول بالا آمد.

به همین دلیل پیش‌بینی می‌شد شاهد یک بازی حساس و نزدیک باشیم. تا دقیقه 34 بازی طبق پیش‌بینی‌ها پیش می‌رفت اما وقتی نیمه اول تمام شد اسکوربورد ورزشگاه نتیجه بازی را 3 بر صفر به سود میزبان نشان می‌داد!

در نیمه دوم انتظار می‌رفت آژاکس بهتر بازی کند. اما بازی پراشتباه مدافعان آژاکس در نیمه دوم هم ادامه پیدا کرد و فاینورد توانست در حد فاصل دقایق 56 تا 66 سه بار دیگر هم دروازه آژاکس را باز کند.

بعد از 6 بر صفر شدن بازی، آرنه اشلوت سرمربی فاینورد تصمیم به انجام دادن 3 تعویض گرفت. یکی از این تعویض‌ها هم ورود علیرضا جهانخبش به زمین بود. او در دقیقه 77 به زمین آمد.

اتفاق جالب حدودا 40 ثانیه بعد از این تعویض رخ داد. علیرضا بعد از تصاحب توپ در میانه زمین آن را به همبازی‌اش ایگور پایچائو داد. پایچائو هم از سمت چپ وارد محوطه جریمه شد و دنبال بهتری گزینه برای پاس دادن گشت.

جهانبخش با زیرکی خودش را به داخل محوطه جریمه رساند و پایچائو او را در بهترین موقعیت دید و پاس داد. وینگر ایرانی هم با یک ضربه زمینی سمت دروازه، توانست گل هفتم تیمش را بزند

علیرضا رفت که شادی‌اش را با هواداران فاینورد و هم‌تیمی‌هایش تقسیم کند اما ثانیه‌‌هایی بعد دنی ماکلی داور معروف هلندی این گل را آفساید اعلام کرد تا شادی جهانبخش تبدیل به افسوس شود!

بررسی صحنه آهسته نشان می‌داد که یکی از همبازیان علیرضا در هنگامی که او ضربه را به سمت دروازه زد، در موقعیت آفساید جلوی دروازه‌بان آژاکس ایستاده و دیدِ او را کور کرده بود. به همین دلیل داور گل جهانبخش را رد کرد.

در نهایت هم بازی با همان 6 گل به سود فاینورد تمام شد اما افسوس بزرگ این مسابقه برای جهانبخش بود که اولین گلش را در این فصل لیگ برتر هلند زد اما داور آن را مردود اعلام کرد!

همین یکی دو روز پیش بود که باشگاه فاینورد اعلام کرد قرارداد جهانبخش در پایان فصل تمام می‌شود و خبری از تمدید قرارداد او نخواهد بود. شایعه شده است که باشگاه آژاکس قصد دارد این وینگر ایرانی را برای فصل بعد به خدمت بگیرد.

1359