گزارش ویژه/ 5 لحظه خاص استقلال برابر مس رفسنجان (ویدیو)

گزارش ویژه/ 5 لحظه خاص استقلال برابر مس رفسنجان (ویدیو)

استقلال سال 1403 را با میزبانی از مس رفسنجان، تحویل می‌کند. رقیبی که هرگز نتوانسته آبی‌ها را در لیگ برتر شکست بدهد ولی هرگز، رقیب راحت و دست و پا بسته‌ای هم نبوده است. 

به گزارش فوتبالی، در 7 رویارویی قبلی دو تیم، شاید بتوان این 5 لحظه را به عنوان وقایع کلیدی در ذهن هواداران استقلال، دوباره تداعی کرد.

* جادو/ 22 اردیبهشت 1402

دروازه استقلال در دقیقه 74 با گل به خودی عارف غلامی باز شد. ارسال مهدی‌پور و ضربه سر مرادمند تنها 3 دقیقه آبی‌ها را بازنده نگه داشت و بازی را تساوی کشید. و حالا نوبت جادوی مهدی قایدی در دقیقه 81 بود. او توپ را در سمت راست محوطه جریمه گرفت و با دو ضربه سریع به توپ، هر دو مدافع مس را ناک‌اوت کرد و پاس گلش را به محبی داد. آن دریبل قایدی، استثنایی و برای هرکسی جز او، نشدنی بود؛ این را محمد ربیعی بعد از بازی گفت.

* رسیتال/ 3 خرداد 1401

 استقلال در اواخر فصل کمی افت کرده بود. امیرحسین حسین‌زاده هم روی فرم نبود. ولی ناگهان ورق در بازی با مس برگشت و با درخشش و دبل حسین‌زاده، تیمِ مجیدی نزدیک‌تر از همیشه به قهرمانی شد. حسین‌زاده در دقایق 48 و 54 با نمایشی درخشان، دو بار دروازه مس را در خانه این تیم باز کرد و هر 3 امتیاز را به حساب تیمش واریز کرد. روی گل اول، حسین‌زاده همه کار کرد: توپ را گرفت، از دو مدافع گذشت و ضربه‌ای عالی به توپ زد و تور را لرزاند.

* سوپرگل/ 17 آبان 1399

اولین حضور محمود فکری روی نیمکت استقلال و اولین بازی مس رفسنجان در تاریخ لیگ برتر. استقلال با گل وریا غفوری جلو بود و تیم ربیعی در حال تلاش برای زدن گل مساوی. یک پاس اشتباه و موقعیت ضدحمله برای استقلال. 

ضربه اول قایدی بلاک شد ولی او به جای زدن ضربه دوم، توپ را برای مطهری آماده کرد و شوت روی پای فوق‌العاده گیتاریست، تیر خلاص را به مهمان شلیک کرد: یک ضربه والی مهارنشدنی به زیر طاق دروازه.

5 لحظه خاص بازی استقلال و مس رفسنجان به انتخاب فوتبالی

* یگانه / 18 دی 1400

استقلال با جذب امین قاسمی‌نژاد، دربی! را برده بود ولی او، چندان به کار نیامد. قاسمی‌نژاد در تمام دوران پوشیدن پیراهن آبی، فقط یک گل زد و آن یک گل هم وارد دروازه مس رفسنجان شد و چقدر هم مهم بود. استقلال 2 یک جلو بود که قاسمی‌نژاد گل سوم‌شان را دقیقه 87 زد. وقتی دروازه حسینی در دقیقه 1+90 برای دومین بار باز شد، اهمیت گلی که قاسمی‌نژاد زد بیشتر از همیشه مشخص شد: تبدیل یک امتیاز به 3 امتیاز.

* تناقض/ 18 دی 1400

همه به جز موعود بنیادی‌فرد، معتقد بودند خطای فرشاد فرجی روی رودی ژستد پنالتی بوده است ولی این خطا، اعلام نشد. چند روز بعد اما همین صحنه بدون کم و کاست در رویارویی استقلال و مس تکرار شد. این بار اما خطا گرفته و استقلال صاحب پنالتی شد. مهاجم فرانسوی وقتی داور در سوتش به نشانه خطای پنالتی دمید، هاج و واج به مجیدی نگاه می‌کرد و چنین تناقض تاریخی‌ای برایش سوال بود که چطور خطای دربی حالا و برابر مس، اعلام شده است؟

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی