خبر خوب برای هواداران استقلال/ بدهی‌های سال 2023 تسویه شده است؛ حتی بدهی به سانتاکلارا!

خبر خوب برای هواداران استقلال/ بدهی‌های سال 2023 تسویه شده است؛ حتی بدهی به سانتاکلارا!

پایگاه خبری فوتبالی – باشگاه استقلال همه بدهی‌های قطعی‌اش تا پایان سال 2023 را تسویه کرده است.

به گزارش فوتبالی، مسئول صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال اعلام کرد که در پایان ضرب‌الاجل تعیین شده از سوی AFC همه بدهی‌های قطعی این باشگاه پرداخت شده است و موردی که هواداران را نگران کند وجود ندارد.

سیدعلی میرغفاری مسئول صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال ساعاتی پیش مهمان برنامه گفت‌وگوی ویژه شبکه خبر بود و در این برنامه درباره مسائل مربوط به مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال توضیح داد.

مهم‌ترین نگرانی هواداران باشگاه استقلال در این باره مربوط به بدهی استقلال به باشگاه سانتاکلارای پرتغال بود که قبلا هم اعلام شده بود این موضوع حل شده است. اما میرغفاری جزییات بیشتری را در این باره اعلام کرد.

او گفت: «31 مارچ یا 12 فروردین، آخرین فرصت پرداخت بدهی‌هایی بود که تا پایان سال 2023 قطعی شده است. در این مهلت 4 ماهه یعنی از زمانی که این مساله به باشگاه اعلام شده تا 31 مارچ و 12 فروردین مهلت داشتیم که بدهی‌های‌مان را تسویه کنیم. یک موضوع بحث باشگاه سانتاکلارا بود که مهم‌ترین موضوع هم بود. ما دستیاران ریکاردو ساپینتو را هم داشتیم که این بدهی از محل پولی که در فیفا داشتیم پرداخت شد. درباره باشگاه سانتاکلارا هم همین اتفاق افتاد. تقریبا 300 هزار دلار در فیفا داشتیم که توانستیم به این باشگاه بپردازیم. 200 هزار دلار باقی مانده را هم از طریق AFC تهیه کردیم که با کمک فدراسیون فوتبال انجام شد. البته قبل از رسیدن به این ضرب‌الاجل، آقای خطیر با باشگاه سانتاکلارا تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده بود با این مضمون که طلب آن باشگاه قطعا توسط استقلال پرداخت خواهد شد. الان دیگر استقلال بدهی قطعی شده ندارد. چند مورد هم در کمیته استیناف در حال رسیدگی است که هنوز رای قطعی آنها صادر نشده است و به همین دلیل الزامی برای پرداخت نداریم.»

1359