درباره داور رویارویی تراکتور و سپاهان؛ برادر زن فغانی در تبریز

درباره داور رویارویی تراکتور و سپاهان؛ برادر زن فغانی در تبریز

پایگاه خبری فوتبالی- سوت افتتاحیه مهیج سال فوتبالی 1403 به امیر عرب‌براقی سپرده شده است.

به گزارش فوتبالی، داور 31 ساله تهرانی که متولد 8 آذر 1371 است و مدرک کارشناسی ارشد تربیت بدنی دارد. برای تک پسر خانواده عرب‌براقی، نمی‌توان به شغل خاصی اشاره کرد و حتی گفت مانند پدر و دامادش، کارمند شهرداری است. نام او از سال 2020 وارد لیست بین‌المللی داوران شد.

در کارنامه عرب‌براقی، قضاوت در 52 بازی لیگ برتری دیده می‌شود. او در این بازیها، 185 بار از کارت زردش استفاده کرده، به 10 بازیکن کارت قرمز داده و 7 بار هم پنالتی گرفته است. نهمین قضاوت او در این فصل، 15 فروردین در یادگار امام(ره) خواهد بود. در 8 قضاوت قبلی او در این فصل، 22 اخطار، یک اخراج و یک اعلام پنالتی دیده می‌شود.

اولین قضاوت عرب‌براقی در لیگ برتر مربوط است به تساوی بدون گل سپیدرود و صنعت نفت در رشت و در لیگ 18. او برای سومین بار در این فصل، قاضی بازی سپاهان است: یک برد و یک مساوی بیرون از خانه. و دومین قضاوتش را هم برای تراکتور خواهد داشت: یک باخت خانگی.

 سپاهان با قضاوت او در بازیهای بیرون از خانه تاریخ لیگ برتر، یک برد و 2 مساوی و تراکتور با قضاوت او در بازیهای خانگی تاریخ لیگ برتر، 2 برد و یک باخت دارد.

عرب‌براقی تا به حال 8 بازی سپاهان را در لیگ برتر سوت زده و اصفهانی‌ها هرگز با حضور او، شکست نخورده‌اند: 5 برد و 3 مساوی. او در این بازیها، 14 اخطار به بازیکنان سپاهان داده، یک نفر را اخراج کرده (محمد دانشگر در همین فصل) و یک پنالتی به سود سپاهان گرفته که گل شده است. روند بازیهای اخیر سپاهان با قضاوت او چنین است: برد، مساوی، برد، مساوی و حالا این بازی.

عرب‌براقی قضاوت 6 بازی تراکتور در لیگ برتر را هم به عهده داشته با کارنامه 4 برد و 2 باخت. او در این بازیها، 10 اخطار داده، یک پنالتی به سود تراکتور گرفته (که گل نشد) و یک پنالتی به سود رقیب آنها (که گل شد). روند قضاوت او برای تراکتور هم جالب است: برد، باخت، برد، باخت و حالا این بازی.

تقریبا یک دهه قبل، قضاوت دیدار مهم هفته آخر فصل تراکتور و نفت در یادگار امام(ه) به علیرضا فغانی سپرده شد و او با نگرفتن خطای پنالتی آشکار به سود تراکتور، باعث شد جام قهرمانی از تبریز و تراکتور به مقصد اصفهان حرکت کرده و به سپاهان برسد. حالا باید دید برادر زن او، می‌تواند با یک قضاوت درست و حسابی، آن خاطره بد را پاک کند یا نه؟

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی