گزارش آماری/ 5 «صفر» ویژه لیگ برتر

گزارش آماری/ 5 «صفر» ویژه لیگ برتر

پایگاه خبری فوتبالی - لیگ برتر با انجام 21 هفته به پایان سال 1402 رسید. 

به گزارش فوتبالی، جز 3 بازی عقب‌افتاده (سپاهان برابر تراکتور در تبریز و با ذوب‌آهن در نقش جهان و رویارویی خانگی آلومینیوم با هوادار)، در 165 بازی برگزارشده، جدول بازیهای خانگی و بیرون از خانه، طوری شکل گرفته که 5 «صفر» ویژه را در خود دارد؛ 3 «صفر» دلنشین و 2 «صفر» آزاردهنده.

* استقلال

تیمِ نکونام هنوز در بازیهای خانگی این فصل، شکست نخورده: 9 برد و یک مساوی در 10 میزبانی. تنها 2 تیم پیکان و هوادار توانسته‌اند دروازه آنها را در خانه باز کنند و پرسپولیس هم تنها تیمی است که خانه استقلال را با امتیاز ترک کرده. گرفتن 2.8 امتیاز از بازی خانگی یعنی استقلال می‌تواند فصل را با کسب 42 امتیاز از میزبانی‌هایش به پایان ببرد. تا انتهای فصل، 5 بازی دیگر خانگی درانتظار آنهاست که اصلا آسان نیست: مس رفسنجان، شمس‌آذر، فولاد، ذوب‌آهن و گل‌گهر.

* پرسپولیس

دومین تیمی که هنوز به عنوان میزبان در این فصل، زمین را بدون امتیاز و با شکست ترک نکرده است: 8 برد و 3 مساوی. پرسپولیس در خانه به ذوب‌آهن، صنعت نفت و استقلال امتیاز داده و از ذوب‌آهن، شمس‌آذر، صنعت نفت، فولاد و استقلال گل خورده است. قرمزها از هر بازی خانگی به طور متوسط 2.45 امتیاز گرفته‌اند و این یعنی احتمال پایان فصل با کسب 37 امتیاز. پرسپولیس تا

پایان لیگ 23 باید از ملوان، سپاهان، استقلال خوزستان و مس رفسنجان میزبانی کند.

* ذوب‌آهن

عجیب‌ترین و ویژه‌ترین «صفر» جدول بازیهای بیرون از خانه به ذوب‌آهن، تعلق دارد: تنها تیم بدون باخت. آنها از 10 مهمانی‌شان صاحب 5 برد و 5 مساوی هستند و معدل 2 امتیاز را ثبت کرده‌اند که در تاریخ لیگ برتری بودن‌شان، بی‌نظیر است بخصوص اینکه بدانیم گاندوها فصل قبل حتی یک بار هم بیرون از اصفهان، برنده نشدند. ربیعی و تیمش کار بسیار سختی برای حفظ این رکورد و روند دارند چراکه باید به خانه استقلال، سپاهان، تراکتور، فولاد و گل‌گهر بروند.

* صنعت نفت

راه حل فراز کمالوند برای جلوگیری از سقوط صنعت نفت، کاملا مشخص و عیان است: شکستن طلسم نبردن در بازیهای خانگی. 4 مساوی و 6 باخت یعنی آبادانی‌ها از 10 بازی خانگی تنها صاحب 6 امتیاز شده‌اند که آماری به شدت نازل و قابل بررسی است. برای آنها گرفتن هر 15 امتیاز باقیمانده در خانه، بسیار حیاتی است ولی برنامه بازیهای پیش رو نشان می‌دهد چه کار سخت و عملیات غیرممکنی باید برابر سپاهان، پرسپولیس، مس رفسنجان، شمس‌آذر و تراکتور در آبادان انجام شود.

* نساجی

نساجی، تیم دوم جدول از آخر است و این یعنی سقوط در انتظار آنهاست. ساکت الهامی برای گرفتن جشن بقا، باید فکری اساسی به حال بازیهای بیرون از خانه کند چراکه نساجی، تنها تیم بدون برد در جدول مهمانی‌های فصل است. 3 مساوی و 8 باخت یعنی معدل 0.27 امتیاز از هر بازی بیرون از خانه که حتی در هر 4 بازی به یک، می‌رسد. تنها نماینده استان مازندران برای فرار از این طلسم

کار راحتی بیرون از خانه برابر سپاهان، استقلال خوزستان، ذوب‌آهن و هوادار در ادامه فصل ندارد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی

۹۰۹۸