پاسخ افاضلی به یک سوال مهم؛ چرا بازیکنان جوان تیم ملی کم بازی کردند؟

پاسخ افاضلی به یک سوال مهم؛ چرا بازیکنان جوان تیم ملی کم بازی کردند؟

پایگاه خبری فوتبالی - هومن افاضلی به توضیح درباره کم بازی کردن بازیکنان جوان دعوت شده به تیم ملی پرداخت.

به گزارش فوتبالی، یکی از پرسش‌های مهم از هومن افاضلی که مشاور فنی امیر قلعه‌نویی در تیم ملی است، درباره کم بازی رسیدن به بازیکنان جوان دعوت شده به تیم ملی بود که افاضلی به تشریح دلایل این موضوع پرداخت.

مشاور فنی سرمربی تیم ملی در این رابطه توضیحات خود را اینچنین آغاز کرد: «ما در بازی رفت در استادیوم آزادی تعداد بیشتری این کار را انجام دادیم و شرایط بازی هم کمک کرد. بازی دادن به بازیکن جوان یک سری قواعد دارد؛ اولین مورد این است که بازیکن جوان را در اولین بازی‌های ملی طوری بازی دهی تا تیم از وی حمایت کند، نه اینکه در شرایط سخت و اشتباه، بازیکنان بزرگ‌تر به سر او بریزند که چرا اشتباه کردی. بالاخره جوان است و اشتباه می‌کند.»

وی ادامه داد: «بازیکن جوان را باید در بازی‌هایی به میدان بفرستی که شرایط بازی طوری باشد که توانایی‌های خود را بروز دهند و شرایط بازی به این موضوع کمک کند. شرایط بازی در مسابقه خارج از خانه با آن نوع زمین، محتاطانه‌تر از بازی خانگی است و به همین جهت هم ما محتاط‌تر بودیم و ترکیب اولیه دارای بازیکنان باتجربه بیشتری بود ولی اگر شرایط بازی کمک می‌کرد و اختلاف یک گل نبود، ما بازیکنان جوان بیشتری بازی می‌دادیم.»

افاضلی همچنین تاکید کرد که باید به تاثیر نتایج در رنکینگ تیم‌ها هم توجه کرد: «این بازی‌ها در رنکینگ تیم‌ها تاثیر می‌گذارد. الان کره جنوبی جایش را با استرالیا عوض کرده است. می‌دانید که در دور بعدی سرگروه‌ها با رنکینگ فیفا مشخص می‌شود و اگر خدایی نکرده جابه‌جا شویم و جایمان را از دست دهیم، ممکن است از سرگروهی دربیاییم و با یک تیم قوی برخورد کنیم و باید این موارد را هم در نظر بگیریم وگرنه اگر شرایط ایجاب کند هیچ کس به اندازه آقای قلعه‌نویی از بازی دادن به بازیکن جوان خوشحال نخواهد شد.»

1997