پایان بی‌سر و صدای یک دوران؛ امیری دیگر ملی‌پوش نمی‌شود؟

پایان بی‌سر و صدای یک دوران؛ امیری دیگر ملی‌پوش نمی‌شود؟

به گزارش فوتبالی – به نظر می‌رسد دیگر نباید منتظر دیدن امیری در پیراهن تیم ملی ایران باشیم.

پایگاه خبری فوتبالی، بعد از ۷۲ بازی ملی و با عبور از ۳۵ سالگی احتمالا وحید امیری به پایان دوران بازی در تیم ملی ایران رسیده است. هر چند هنوز این موضوع نه از سوی خود او تایید شده است و نه کادر فنی تیم ملی تصمیمی در این باره گرفته است.

امیری آخرین بار در بازی فینال تورنمنت کافا در بازی ایران و ازبکستان ۴۵ دقیقه در ترکیب تیم ملی ایران بازی کرد. بعد از آن در بازی‌های دوستانه تیم ملی مقابل بلغارستان و آنگولا در ترکیب تیم ملی قرار نگرفت.

اما پس از آن و با مصدومیتی که در بازی پرسپولیس و النصر عربستان در ورزشگاه آزادی گریبانش را گرفت دوران بدشانسی‌اش شروع شد. هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد اما آن مصدومیت زمینه‌ساز غیبت وحید در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر شد.

وحید البته مدتی پس از آن مصدومیت دوباره برای پرسپولیس به زمین رفت اما در بازی برگشت پرسپولیس و استقلال تاجیکستان بعد از ۱۰ دقیقه بازی در ترکیب پرسپولیس دوباره مصدوم شد و زمین بازی را ترک کرد.

طولانی شدن روند درمان و بهبود امیری باعث شد این بازیکن از فهرست بازیکنان مدنظر امیر قلعه‌نویی برای جام ملت‌های آسیا خط بخورد. به این ترتیب امیری بعد از حضور در دو دوره ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ این مسابقات دیگر نتوانست در جام ملت‌ها برای ایران بازی کند.

بعد از جام ملت‌های ۲۰۲۳ و شروع دوران تغییر نسل و جوان‌سازی تیم ملی برخی بازیکنان در اولین اردو پس از جام ملت‌ها غایب بودند. احسان حاج صفی و کریم انصاری‌فرد شاخص‌ترین غایبان تیم ملی بودند.

در این میان اما کسی به یاد وحید امیری نیفتاد. اتفاقات سال ۱۴۰۲ به خصوص در نیمه دوم سال اصلا به نفع او پیش نرفت. ابتدا دو مصدومیت عجیب او را از میادین دور کرد و سپس اضافه شدن اوستون اورونوف به پرسپولیس وحید را از ترکیب اصلی پرسپولیس خارج کرد.

همزمان درخشش مهدی ترابی و امید عالیشاه هم باعث شد او فرصت بسیار کمی برای بازی در ترکیب تیمش پیدا کند. به این ترتیب مشخص بود که امیری دیگر باید کم کم باید تیم ملی خداحافظی کند. چون لازمه دعوت شدن به تیم ملی، درخشش در تیم باشگاهی است. اما وحید در پرسپولیس هم این فرصت را زا دست داده است و با توجه به آمادگی رقبایش در پرسپولیس و همچنین بالا رفتن سن و سالش بعید است بتواند تغییر در این وضعیت ایجاد کند.

به این ترتیب وحید امیری خیلی بی سر و صدا به پایان دوران بازی‌اش در تیم ملی رسیده است. البته خیلی بعید است خودش هم مخالفت یا اعتراضی نسبت به این مساله داشته باشد. برای خودش هم بهتر است که همه انرژی و توانش را در یک جبهه یعنی پرسپولیس صرف کند. 

1359