آمانوف استقلال را از آسیا حذف نمی‌کند

آمانوف استقلال را از آسیا حذف نمی‌کند

پایگاه خبری فوتبالی - اگرچه  بدهی عزیزبک آمانوف باید از سوی باشگاه استقلال به این بازیکن ازبکستانی پرداخت شود اما امسال و برای  کسب مجوز حرفه‌ای حضور در لیگ قهرمانان آسیا مشکلی ایجاد نخواهد کرد و آبی‌پوشان ماه‌ها فرصت دارند تا نسبت به بستن این پرونده اقدام کنند.
به گزارش فوتبالی به نقل از ایرنا، عزیزبک آمانوف، هافبک ازبکستانی سابق تیم فوتبال استقلال از این تیم به فیفا شکایت کرد. فیفا رأی این پرونده را شهریور ماه سال گذشته اعلام و به باشگاه استقلال ابلاغ کرد.

در این رأی، باشگاه استقلال به پرداخت ۵۱۲ هزار دلار بابت قرارداد آمانوف محکوم شده است.

آمانوف ۱۱۲ هزار دلار برای فصلی که در استقلال بازی می‌کرد به همراه ۴۰۰ هزار دلار از قرارداد امسالش را طلب کرده است.

اگرچه این بدهی باید از سوی باشگاه استقلال به عزیزبک آمانوف پرداخت شود اما برای کسب مجوز حرفه‌ای حضور در لیگ قهرمانان آسیا مشکلی ایجاد نخواهد کرد و آبی‌پوشان ماه‌ها فرصت دارند تا نسبت به بستن این پرونده اقدام کنند و در صورتی که بدهی پرداخت نشود سال آینده باعث حذف استقلال خواهد شد.

عزیزبک آمانوف در تابستان سال ۱۴۰۱ و در روزهایی که هنوز مصطفی آجورلو مدیرعامل بود از ایمیلی که به مدیر برنامه ایرانی‌اش (ش، ن) اختصاص داشت اخطاری را برای باشگاه فرستاد، او در این اخطار فرصت داده بود در صورتی که ظرف ۱۰ روز باشگاه استقلال مطالباتش را پرداخت نکند قراردادش را به صورت یکطرفه فسخ و به فدراسیون بین‌اللملی فوتبال (فیفا) شکایت می‌کند.

چند روز بعد آمانوف بخشی از طلبش را به صورت نقدی دریافت می‌کند اما بر خلاف عرف حقوقی پرونده شکایت از او بسته نشده و رسیدی از آمانوف دریافت نمی‌شود تا اخطار قبل از فسخ او لغو شود! او به تمرینات استقلال بر می‌گردد اما پرونده شکایت او از باشگاه استقلال باز می‌ماند تا هر وقت که خواست آن را دوباره به جریان بندازد.

چند هفته بعد مصطفی آجورلو از سوی هیات مدیره استقلال برکنار می‌شود، آمانوف که از نظر فنی مورد تایید ریکاردو ساپینتو قرار نداشت به باشگاه استقلال مراجعه و خواهان دریافت رضایت‌نامه‌اش می‌شود. او با فتح‌آلله‌زاده جلسه‌ای را برگزار می‌کند و طرفین به صورت شفاهی به توافق دست پیدا می‌کنند با دریافت مبلغی ناچیز از استقلال جدا شود اما چند روز بعد به باشگاه مراجعه کرده و اعلام می‌کند تصمیمش برای جدا شدن منتفی شده است و قصد دارد چند روزی به ازبکستان برود و دوباره در تمرینات حاضر شود، او با گرفتن پاسپورتش به صورت مخفیانه تهران رتا به مقصد تاشکند ترک می‌کند اما نه تنها بر نمی‌گردد بلکه قراردادش را به صورت یکطرفه فسخ و از استقلال به فیفا شکایت می‌کند.

باشگاه استقلال چند ماه بعد وقتی از آمانوف شکایت می‌کند با این سند تکان دهنده روبرو می‌شود.

باشگاه استقلال که از این اتفاق شوکه شده بود از آمانوف شکایت و صراحتا اعلام می‌شود که اومانوف بدون دادن نوتیس کشور را ترک کرده و با نسف قارشی بدون اجازه باشگاه وارد مذاکره شده است.

پرونده در اختیار تیم حقوقی باشگاه استقلال قرار گرفته و پس از اینکه از قائم مقام و مدیر بین الملل باشگاه استقلال اعلام می‌کنند از سوی آمانوف ایمیلی به ادرس باشگاه ارسال نشده است.

چند روز بعد مدارکی از ازبکستان به باشگاه استقلال ارسال می‌شود که باور کردنی نیست، مدارکی که نشان می‌دهد یکی از کارمندان سابق باشگاه استقلال، به جای انکه روال نامه نگاری ها از مسیر ایمیل رسمی و اول باشگاه استقلال طی شود از ایمیل دوم انجام شده که این ایمیل در اختیار خودش بوده و نامه نگاری ها را انجام می‌دهد و حتی تایید می‌کند که بدهی های آمانوف ظرف یک هفته پرداخت می شود.

ایمیلی که به منزله ایمیل رسمی تلقی شده و طبق همان اصول بخشی از حقوق وی پرداخت می شود.

در این میان شاید اخطار های بعدی آمانوف به این آدرس ارسال شده باشد ولی وکیل او مدعی شده که باشگاه استقلال اخطارها را دریافت کرده است اما در کمال تعجب نه تنها این کارمند اخطارها را در اختیار مدیران وقت استقلال نمی‌گذارد بلکه به صورت مشکوکی همه آنها را پاک می‌کند!

وقتی کارمند باشگاه استقلال به دفتر باشگاه احضار شده و با این پرسش روبرو می‌شود که چرا ایمیل‌ها را پاک کردید ، می‌گوید ایمیل شخصی‌ام بوده است!
بعد از این اتفاق باشگاه استقلال از دو نفر به قوه قضاییه شکایت می‌کندکه پرونده هنوز در قوه قضاییه در حال رسیدگی می‌باشد.

۹۹۸۹