عاملی که مانع بازگشت حسین‌زاده به استقلال شد

عاملی که مانع بازگشت حسین‌زاده به استقلال شد

پایگاه خبری فوتبالی- چه عاملی سبب شد امیرحسین حسین‌زاده در ابتدای فصل به جای استقلال، پیراهن تراکتور را برتن کند؟

به گزارش فوتبالی، تابستان سال 1400 بود که امیرحسین حسین‌زاده، با عقد قراردادی 2 ساله از سایپا به استقلال پیوست. این وینگر جوان که در آن زمان 21 سال داشت، با پیراهن استقلال یکی از بهترین دوران فوتبال خود را تجربه کرد و موفق شد در پایان فصل، جام قهرمانی را بالای سر ببرد. آن‌هم در شرایطی که تیم فرهاد مجیدی یک بار هم متحمل شکست نشد و استقلال پس از 9 سال ناکامی، توانست بدون باخت قهرمان لیگ بیست و یکم شود.

پس از این قهرمانی بزرگ، حسین‌زاده با چند پیشنهاد خارجی رو به رو شد که از جمله آن‌ها باشگاه شارلوا بلژیک و اتحاد کلبا، تیم جدید فرهاد مجیدی بود. آنطور که حسین‌زاده تعریف می‌کند، خود فرهاد مجیدی به او پیشنهاد داده پیشنهاد شارلوا را بپذیرد چرا که در فوتبال اروپا، بستر مناسب‌تری برای پیشرفت فراهم است و لذا وینگر سابق استقلال راهی لیگ بلژیک می‌شود.

اما اوضاع در باشگاه شارلوا چندان به کام لژیونر ایرانی پیش نرفت و حسین‌زاده در اکثر بازی‌ها نیمکت‌نشین بود و نتوانست درخشش خود را در اروپا تکرار کند، به همین علت پس از یک سال تجربه لژیونر بودن تصمیم می‌گیرد بار دیگر به فوتبال ایران برگردد.

در تابستان سال گذشته، چند تیم ایرانی خواهان جذب حسین‌زاده بودند که یکی از آن‌ها خود باشگاه استقلال بود؛ اما به دلایلی این انتقال شکل نگرفت و بازیکن 23 ساله در نهایت راهی تراکتور شد.

هم اکنون، حسین‌زاده در گفت و گویی که خیرا با یک برنامه تلویزیونی انجام داده، پیرامون این ماجرا توضیحاتی را ارائه داده و "مبلغ بالای رضایتنامه" را مانع انتقالش به استقلال عنوان کرده است.

او در این خصوص می‌گوید: «من در ابتدای فصل با سه تیم وارد مذاکره شدم که استقلال، سپاهان و تراکتور بودند. طبیعتا مذاکره با استقلال جدی‌تر از دو باشگاه دیگر بود. مسائل مالی اجازه نداد به استقلال برگردم. من در مورد قرارداد خودم هیچ صحبتی با استقلال نکرده بودم، ولی باشگاه شارلوا برای صدور رضایتنامه من مبلغ 800 هزار دلار تعیین کرده بود که آن زمان مبلغ سنگینی برای استقلال بود.»

حسین‌زاده پروسه انتقالش به تراکتور را اینگونه شرح می‌دهد: «من خودم با آقای نصیرزاده (مدیرعامل تراکتور) صحبت کردم و گفتم دوست دارم به تراکتور بیایم. خود باشگاه هم به جذب من تمایل نشان داد و با باشگاه شارلوا وارد مذاکره شد. در نهایت هم توافقات مالی بین تراکتور و شارلوا حاصل شد تا من راهی تبریز شوم.»

7474