پاسخ به یک سوال؛ چرا شجاع امروز محروم بود؟

پاسخ به یک سوال؛ چرا شجاع امروز محروم بود؟

پایگاه خبری فوتبالی – محرومیت شجاع از حضور در بازی امروز تیم ملی مقابل ترکمنستان برای علاقمندان به تیم ملی سوال برانگیز شده است.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی ایران از ساعتی پیش در سومین بازی از مرحله گروهی مسابقات انتخابی  جام جهانی 2026 در مقابل تیم ملی ترکمنستان قرار گرفته است. نیمه اول این بازی هم با دو گل به سود ایران تمام شده است.

یکی از نکات جالب توجه در این بازی غیبت شجاع خلیل‌زاده در ترکیب تیم ملی ایران است. این در حالی است که تا یک روز قبل از مسابقه خبری از محرومیت او از حضور در این مسابقه نبود.

اما ظاهرا به مسئولان تیم ملی اعلام شده است که شجاع از حضور در این بازی محروم است. دلیل این محرومیت هم این است که او در بازی قبلی تیم ملی یعنی بازی نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل تیم ملی قطر از زمین اخراج شده بود.

شاید برای بعضی‌ها سوال باشد که جام ملت‌های آسیا چه ارتباطی با مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 دارد که کارت قرمز و حکم انضباطی شجاع در بازی با ترکمنستان اعمال شده است.

پاسخ این است که این مسابقات همان طور که در چهارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 است همزمان حکم مسابقات انتخابی جام ملت‌های آسیا 2027 که در عربستان برگزار خواهد شد هم محسوب می‌شود.

در واقع دو تیمی که در گروه‌های 9 گانه این مسابقات اول و دوم می‌شوند علاوه بر این که به مرحله دوم مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 صعود می‌کنند به صورت مستقیم به مسابقات جام ملت‌های آسیا 2027 هم صعود می‌کنند.

حالا به این دلیل که بازی با ترکمنستان جزو مسابقات انتخابی جام ملت‌های 2027 (و مرتبط با جام ملت‌های آسیا) است بنابراین محرومیت شجاع به این بازی منتقل شده است. این یعنی اگر ایران به جام ملت‌های آسیا 2027 صعود کند شجاع دیگر در بازی اول تیم ملی در آن مسابقات محروم نیست. چون محرومیتش را در بازی با ترکمنستان پشت سر گذاشته است.

1359