روزگار تیره و تار خوزستانی‌ها در لیگ برتر؛ خودکشی!

روزگار تیره و تار خوزستانی‌ها در لیگ برتر؛ خودکشی!

پایگاه خبری فوتبالی- فولاد روی پله دوازدهم، استقلال خوزستان روی پله چهاردهم و صنعت نفت در قعر جدول؛ همین گزاره آماری ساده نشان می‌دهد اوضاع تیمهای خوزستانی چقدر تلخ و تیره و تار است.

به گزارش فوتبالی، تنها 4 تیم در این فصل، تعداد باخت‌های‌شان دورقمی شده شامل هر 3 نماینده استان خوزستان. اگر فصل بعد هم، خوزستان 3 نماینده در لیگ برتر داشته باشد و هیچکدام از تیمهای سقوط‌کننده لیگ 23، خوزستانی نباشند، یک معجزه فوتبالی تمام‌عیار رخ داده است. مجموع شکست‌های این 3 تیم از نصف بازیهای‌شان در این فصل هم بیشتر است: 34 باخت در 63 بازی.

* فولاد

5 برد در 21 بازی و 20 امتیاز. و حالا معرفی پنجمین سرمربی فصل بعد از علیرضا منصوریان، اولی گلادیسون – مربی بدنساز فولاد که بعد از رفتن منصوریان، به طور موقت جانشین او شده بود، ایگناسیو و احمد آل نعمه. اگر گلهای 3 امتیازی ساسان انصاری نبود (او به تنهایی زننده 50 درصد گلهای فولاد در این فصل است)، اوضاع از این هم بغرنج‌تر می‌شد. ضعیف‌ترین خط حمله فصل اینجاست با زدن 12 گل. از این 5 برد، 2 برد برابر نمایندگان استان خوزستان بوده: استقلال خوزستان در بازی رفت و صنعت نفت در بازی برگشت. تعداد حکم‌هایی که در این فصل برای پست‌های مختلف باشگاه صادر شده حتی از امتیازات تیم هم بیشتر است.

* استقلال خوزستان

تنها 3 برد در 21 بازی و سپری کردن 14 بازی ابتدایی فصل بدون پیروزی. سیروس پورموسوی در نیمه دوم فصل با جذب اندونگ، ساویو، رستم، رنجبری و تورسونوف، تیم جدیدی ساخت و همین یعنی او، لیگ را به بدترین شکل ممکن از نظر نیروی انسانی، استارت زد که 14 هفته زمان برد تا برد اول، دشت شود.

* صنعت نفت

تنها تیم لیگ 23 که هنوز در خانه‌اش برنده نشده و فقط 2 برد دارد. آنها هم بعد از ویسی و بختیاری‌زاده حالا به سراغ کمالوند رفته‌اند تا روزگار خوش لیگ 17 را تکرار کند ولی تفاوت بین تیم فعلی و آن دوره با حضور جاسم کرار، آگوستو سزار، لوسیانو پریرا و مگنو باتیستا بسیار زیاد است. 

ضعیف‌ترین خط دفاع فصل اینجاست با خوردن 33 گل. از این 2 برد، یکی برابر تیم هم‌استانی بوده: فولاد در بازی رفت.

* نکات

1- تنها 4 تیم در این فصل، تعداد باخت‌های‌شان دورقمی شده شامل هر 3 نماینده استان خوزستان.

2- بین 4 تیم فصل با ضعیف‌ترین خط حمله، 3 تیم خوزستانی قرار دارند.

3- اولین و دومین خط دفاع ضعیف فصل، خوزستانی است: صنعت نفت و فولاد.

4- 2 تیمی که کمتر از همه برنده شده‌اند، خوزستانی هستند: صنعت نفت و استقلال خوزستان.

5- بیشترین باخت‌های فصل را نمایندگان استان خوزستان متحمل شده‌اند.

6- تیمهای استان خوزستان در این فصل 10 برد دارند که 3 تا برابر همدیگر بوده است.

7- از مجموع 10 برد تیمهای خوزستانی فقط 5 تا در همین استان رقم خورده است.

8- تقریبا نیمی از باخت‌های تیمهای خوزستانی در همین استان بوده: 16 تا از 34 شکست.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی