تیم منتخب هفته بیست و یکم؛ پایان خوش سال

تیم منتخب هفته بیست و یکم؛ پایان خوش سال

پایگاه خبری فوتبالی- با ثبت 13 گل در هفته 21، پرونده فوتبال ایران در سال 1402 بسته شد. 

به گزارش فوتبالی،اعضای حاضر در تیم منتخب هفته، روز بسیار خوبی را سپری کردند و پایان خوشی را برای سال رقم زدند. چنین خاتمه‌ای برای امثال حسینی (که تا یک قدمی خروج از استقلال رفت) یا کنعانی‌زادگان (که سال پر از حاشیه‌ای را سپری کرد) یا نورافکن (که مصدومیت باعث شد جام ملتها را از دست بدهد) یا نوری (که تبدیل به نیمکت‌نشین محض شده بود) یا اسماعیلی‌فرد (که بهترین گل به خودی‌زن تاریخ پرسپولیس را یدک می‌کشید) یا شکاری (که به دلایلی غیرفوتبالی در ترکیب سپاهان قرار نمی‌گرفت) حکم همان نقطه عطفی را داشت که به رستگاری برساندشان. 

* حسین حسینی

  ادامه صدرنشینی و پایان خوش سال 1402؛ استقلال این دو اتفاق را مدیون واکنش‌های طلایی حسینی برابر هوادار است. کلین‌شیت شماره 13 برای دروازه‌بانی که در این دو هفته اخیر، به طرز عجیبی همه خروج‌هایش درست و بدون مشکل بوده است.

ذخیره: آن پاس کلیدی دقیقه 1 و سپس دو واکنش درخشان در دقایق 52 و 78؛ حسین پورحمیدی با بسته نگه داشتن دروازه‌اش پایان سال را رقم زد.

* شجاع خلیل‌زاده

  بدون اغراق، این بهترین نمایش خلیل‌زاده در پیراهن تراکتور در لیگ 23 بود. کاپیتان، تمامی ضربات سر درون محوطه جریمه را زد و اجازه کوچکترین خودنمایی به مهاجمان میزبان نداد. قدرت رهبری او بدون عصبانیت و عصبیت، تراکتور را واکسینه می‌کند.

ذخیره: با وجود مصدومیت سر، مهران موسوی در قلب خط دفاع برای زدن همه توپ‌ها به هوا پرید و موفقیت کاملی در این نبردها داشت.

* محمدحسین کنعانی‌زادگان

  تا یک قدمی هت‌تریک برابر پیکان رفت که برای یک مدافع میانی، شاهکار است. با او و در غیاب ولسیانی، پرسپولیس نگرانی بابت پنالتی ندارد. با او، محوطه جریمه رقبا هم به خطر می‌افتد چراکه کنعانی‌زادگان به خوبی بلد است از توانایی زدن ضربه‌اش، استفاده کند.

ذخیره: کامل‌ترین مدافع سپاهانِ بی‌دفاع، محمد دانشگر است که خودش، هرگز جزو مدافعان آرامش‌بخش دسته‌بندی نمی‌شود. 

* آرمین سهرابیان

  ایراداتش در فاز دفاعی را با زدن گل قبل از رسیدن بازی به دقیقه یک، جبران کرد. میل عجیب جلالی برای هجوم و ناتوانی محض او در فاز دفاعی، سهرابیان را کاملا به دردسر می‌اندازد. او معمولا باید در نبردهایی برنده شود که برتری عددی با رقیب است.

ذخیره: گویا اصلا ابوذر صفرزاده برای بازی به عنوان مدافع ساخته شده بود. تکل دقیقه 57 او، استثنایی بود و ملوان را در بازی نگه داشت.

* دانیال اسماعیلی‌فرد

  تفاوت بازی او برای پرسپولیس در زمان اوسمار با دوران گل‌محمدی، بسیار زیاد و عجیب است. حالا او، آزادانه در حملات حضور دارد و قیود قبلی دفاعی، اذیتش نمی‌کند. مشکل فعلی این است که به طرز مشکوکی، قدر پاس‌های طلایی او دانسته نمی‌شود.

ذخیره: بهترین ورژن مجید عیدی در تاریخ لیگ برتر با پیراهن ملوان ثبت شده است. او بارها خط طولی را می‌رود و برمی‌گردد و حالا پاسور خوبی هم شده که گل می‌سازد.

* امیر نوری

  چه کاپیتانی! مصدومیت مدافع آلومینیوم برابر پرسپولیس، امیر نوری را به یک ستاره تبدیل کرده است. گلی که او وارد دروازه نساجی زد، هر 3 امتیاز را به حساب تیمش ریخت و قبل از آن، پاس کلیدی‌اش در دقیقه 23 عالی و چشم‌نواز بود.

ذخیره: در میان آن همه مهره هجومی پرسپولیس، مسعود ریگی هم هست که امور دفاعی را به طور کامل رتق و فتق می‌کند و قادر است مثل بازی با پیکان، قفل گلزنی را هم باز کند.

* مهدی حسینی

  هافبکی استاندارد و قابل که زمان برد تا پاکو خمز به او اعتماد کند. حسینی هم قادر است کنار آلوز در هجوم حاضر شود و هم به سمت صفا هادی رفته و کارهای دفاعی را انجام دهد. گل اول بازی را زد و یک عملکرد درخشان دفاعی هم داشت.

ذخیره: ورژن جدید جلال‌الدین علی‌محمدی، مس را به همه چیز می‌رساند. او قادر است از هر فاصله‌ای، دروازه رقبا را باز و تیمش را به بازگشت، امیدوار کند.

* امید نورافکن

  بازگشت او به شرایط بازی و ترکیب اصلی، نقش ویژه‌ای در پایان دوران تلخ مورایس و سپاهان داشته است. در صحنه گل دوم و تیر خلاص به گل گهر، نورافکن توپ را از تورس گرفت، 60 متر با آن جلو رفت و ضربه اش در ریباند به تور رسید.

ذخیره: سریع، درخشان و بسیار بی‌دقت؛ ابوالفضل جلالی را با این 3 کلمه باید توصیف کرد. بار اصلی حملات استقلال بر دوش اوست و او هم بلد است پاس گل بدهد و هم توپ‌ها را خراب کند.

* مهدی ترابی

  بهترین پاداش برای این ورژن ترابی، حضور در ترکیب اصلی تیم ملی است. او حالا تبدیل به مرد اصلی حملات پرسپولیس شده و هر هفته را با زدن گل یا دادن پاس گل یا ترکیب از هر دو به پایان می‌برد. زیرنظر اوسمار، ترابی هم خیلی بهتر بازی می‌کند و دیده می‌شود.

ذخیره: یک خرید خارجی خوب که تبدیل به مرد اصلی مرکز زمین و بازی استقلال خوزستان شده؛ ساویو روبرتو برابر فولاد، بی‌نقص بازی کرد و همه جای زمین بود.

* رضا شکاری

  با حضور او در ترکیب اصلی، سپاهان هم برابر فولاد و هم برابر گل‌گهر خیلی زود و در همان دقیقه 5 و 6 به گل رسیده است. نکته ویژه درباره شکاری این است که این فصل هرگاه ضرباتش داخل چارچوب بوده فقط تور توانسته جلویش را بگیرد و کاری از دروازه‌بان‌ها، برنیامده است.

ذخیره: بهترین خرید خارجی فصل؟ احتمالا این گزاره درباره اوستون اورونوف صدق می‌کند. بعید است مدافعی بتواند برابر تکنیک و سرعت او، مقاومت کند.

* رحمان جعفری

  در اواسط نیمه اول، پاس گل اول تیمش را داد و در دقایق تلف شده بازی، گل دوم را زد. با این عملکرد، جعفری در پیراهن تیم جدید، معمار اصلی رقم زدن شکست تیم قبلی بود. زدن 4 گل در 6 بازی یعنی تراکتور با او بالاخره مهره اصلی‌اش در نوک خط حمله را پیدا کرده است.

ذخیره: لغو محرومیت از محمدرضا سلیمانی، یک مهاجم غیرقابل‌مهار ساخته که پیاپی دروازه‌ها را در نیمه دوم فصل باز و امتیازات را به حساب ملوان واریز می‌کند.

* تیم هفته: پرسپولیس

  با فاکتور گرفتن از ناتوانی در رسیدن به دروازه استقلال و گیر افتادن در لایه‌های دفاعی آنها، پرسپولیس چند وقتی است روی امیدگل بالاتر از 4 برابر رقبا، توقف کرده و هر تقریبا 3 دقیقه یک بار، حمله‌ای را روی دروازه آنها برنامه‌ریزی می‌کند.

ذخیره: یک برد بیرون از خانه مطمئن به علاوه کلین‌شیت؛ تراکتور بهترین پایان خوش سال را برای خودش و هوادارانش در قزوین رقم زد.

* سرمربی هفته: اوسمار ویرا

  بردهای پرسپولیس و گرفتن پیاپی امتیازات از یک طرف و پیشرفت عجیب! برخی بازیکنان این تیم مثل ترابی و اسماعیلی‌فرد از طرف دیگر یعنی انتخاب اوسمار، درست و مرد برزیلی گزینه اصلحی برای نشستن رور نیمکت قرمزها بوده است.

ذخیره: ملوان این فصل برای رهایی از سقوط نمی‌جنگد بلکه جزو تیمهایی شده که همه از رویارویی با آنها، می‌ترسند و این اتفاق محصول درجه یک مهدی تارتار و تصمیماتش است.

* بازیکن هفته: محمدحسین کنعانی‌زادگان

  زندگی او به دو قسمت کاملا متفاوت تقسیم می‌شود: فوتبالی و غیرفوتبالی. در دسته اول، کنعانی‌زادگان یک مدافع فراتر از استاندارد است که خوب گل می‌زند و قدرت بازیسازی از یک‌سوم دفاعی خودی را هم دارد. قسمت غیرفوتبالی زندگی او، به «فوتبالی» ارتباطی ندارد.

ذخیره: روند یک فصل در میان حسین حسینی یعنی او در لیگ 23 می‌درخشد و دقیقا همین اتفاق هم افتاده. فقط یک تیم در نیمه دوم فصل به تور دروازه حسینی رسیده است.