گزارش روز؛ چرا آرسنالی‌ها نباید از بایرن مونیخ بترسند؟

گزارش روز؛ چرا آرسنالی‌ها نباید از بایرن مونیخ بترسند؟

پایگاه خبری فوتبالی- قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا انجام شد و تیم‌های حاضر، حریفان خود را شناختند.

به گزارش فوتبالی، بدون شک یکی از جذاب‌ترین بازی‌های دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان، تقابل آرسنال و بایرن مونیخ خواهد بود. دو تیمی که باید آن‌ها را در جمع مدعیان اصلی قهرمانی این فصل قرار داد. آرسنال با میکل آرتتا فصل موفقی را سپری می‌کند و امید زیادی به کسب نخستین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان اروپا دارد. بایرن مونیخ نیز علی‌رغم ناکامی در بوندسلیگا، عملکرد خوبی در لیگ قهرمانان داشته است.

بعد از این‌که مشخص شد این دو تیم با همدیگر دیدار می‌کنند، خیلی از رسانه‌ها آرسنال را تیم از پیش‌ بازنده معرفی کردند. آن‌ها عقیده دارند آرسنال به‌خاطر شکست‌‎های سنگین در سال‌های اخیر مقابل بایرن مونیخ، با ذهنیتی شکست‌خورده و بازنده وارد میدان می‌شود و همین موضوع می‌تواند برگ برنده باواریایی‌ها باشد. اما آیا واقعا این موضوع بر ذهنیت بازیکنان آرسنال تاثیرگذار است؟ احتمالا جواب خیلی از رسانه‌ها و کارشناسان به این سوال «بله» است؛ اما بیایید از زاویه‌ای دیگر به این ماجرا نگاه کنیم.

آرسنال در حالی به مصاف بایرن مونیخ می‌رود که در حال حاضر در رقابتی‌ترین لیگ دنیا مدعی قهرمانی است و با بزرگ‌ترین تیم‌های دنیا در کورس قهرمانی حضور دارد. شرایط فعلی آرسنال، به هیچ وجه با تیمی که تحت اختیار آرسن ونگر بود قابل مقایسه نیست. آرسنال در سال‌های آخر حضور ونگر، هیچ نشانه‌ای از یک تیم قهرمان نداشت و نباید شکست‌های آن تیم تقریبا متوسط را به پای آرسنال سرحال و آماده این روزها گذاشت.

از طرفی، هیچکدام از بازیکنان فعلی آرسنال در آن شکست‌های تلخ و سنگین حضور نداشتند و طبیعتا آن شکست‌ها از نظر روحی بازیکنان آرسنال را چندان تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. برای اثبات این حرف، شاید بهتر باشد از مثال شکست‌های بارسلونا در مقابل بایرن مونیخ استفاده کنیم. بارسایی‌ها در چند فصل اخیر همواره مقابل بایرن مونیخ شکست خوردند و خیلی از هواداران این شکست‌ها را ناشی از باخت 8-2 سال 2020 می‌دانند که از نظر روحی بازیکنان بارسلونا را مقابل بایرن مونیخ در موضع ضعف قرار داد.

اما تفاوت بارسلونا و آرسنال در چیست؟ سرخی روبرتو، مارک آندره ترشتگن، فرنکی دی یونگ و رونالد آرائوخو، یعنی چهار کاپیتان اصلی بارسلونا و بازیکنان باتجربه این تیم، در تمامی شکست‌های سنگین تیمشان مقابل بایرن مونیخ حضور داشتند و از همین باخت‌های سنگین تاثیر پذیرفتند. همین موضوع باعث شد تا این بازیکنان مقابل بایرن مونیخ پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شوند و از نظر ذهنی در بهترین شرایط نباشند.

اما چنین چیزی برای آرسنال وجود ندارد؛ تیم آن‌ها کاملا تغییر کرده و دیگر خبری از بازیکنانی که مقابل بایرن مونیخ تحقیر شدند نیست.

از طرفی، باید اشاره کرد که بایرن مونیخ هم در این فصل اقتدار گذشته را نداشته و همین موضوع بتواند نکته‌ای امیدوارکننده برای توپچی‌ها باشد.

هرچند که بایرن مونیخ هم در این دیدار یک برگ برنده بزرگ دارد، و آن هم حضور آرسنال در کورس قهرمانی لیگ برتر انگلیس است. این در حالی است که تکلیف قهرمان بوندسلیگا مشخص شده و بازیکنان بایرن مونیخ پذیرفته‌اند که بایر لورکوزن قهرمان این فصل لیگ آلمان خواهد بود. این یعنی آرسنال فشار بیشتری در ماه‌های آتی تحمل خواهد کرد و بایرن مونیخ با خیال آسوده به مصاف حریف انگلیسی خود خواهد رفت.

گزارشی از مازیار فقیه عبدالهی

1428