توضیح دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد حذف مهسا قربانی از اتاق VAR دربی

توضیح دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد حذف مهسا قربانی از اتاق VAR دربی

پایگاه خبری فوتبالی- دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد حذف مهسا قربانی از لیست داوران دربی 103 توضیحاتی را ارائه کرد. 

به گزارش فوتبالی، هدایت ممبینی پیش از آغاز دیدار استقلال و پرسپولیس، اظهار داشت: با توجه به رتبه 2 تیم در جدول یک بازی خوب، تماشاگرپسند و لذت‌بخش می‌شود.

وی درمورد استفاده از سیستم VAR در این بازی، گفت:‌ در بازی رفت از سیستمی استفاده کردیم که در لیگ قهرمانان نیز از آن استفاده شد اما خوشبختانه VAR بازی امروز، دستگاهی است که در اختیار فدراسیون فوتبال قرار دارد و دستگاه خودمان است. خیلی از این اتفاق خوشحالیم. ان‌شاءالله بتوانیم در فینال جام حذفی هم از آن استفاده کرده و در فصل آینده در صورتی که مشکلی پیش نیاید، در بازی‌های بیشتری از این سیستم استفاده کنیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درمورد دلیل استفاده نشدن از مهسا قربانی و مهناز ذکایی در اتاق VAR دربی 103، توضیح داد: موعود بنیادی‌فر، ذکایی و قربانی 3 داور ما هستند که لایسنس نشستن در این اتاق را دارند اما طبق تصمیم کمیته داوران که روز گذشته یا 2 روز قبل به ما اعلام شد، قربانی در لیست نبود. تشخیص خود کمیته است که از داوران خانم استفاده کند یا نکند. ما هم سعی داریم در این تصمیمات دخالت نکنیم.

ممبینی درواکنش به این موضوع که پیش از این خداداد افشاریان به صراحت اعلام کرده بود قربانی در اتاق VAR حضور دارد و آیا فشارهای وارده سبب شد او از لیست داوران بازی حذف شود، گفت:‌ برخی مواقع می‌بینید داوری یک تا 2 روز مانده به یک بازی جا به جا می‌شود. با افشاریان صحبت کردم و او گفت هنوز به صورت رسمی نام قربانی را اعلام نکردیم اما روز گذشته برای دربی ارنجی را اعلام کردند و امروز این داوران در دربی حضور دارند. شاید به دلیل حساسیت بازی، تصمیم گرفتند از داوران باتجربه استفاده کنند.

وی درمورد برگزاری مجمع فدراسیون به شکل شفاف و رای نیاوردن مریم منظمی برای پست نایب رئیسی فدراسیون، تصریح کرد:‌ خیلی خوشحالیم در این یک و سال نیمی که تاج بار دیگر ریاست فدراسیون را برعهده گرفته، 3 مجمع عمومی و فوق‌العاده برگزار کردیم که در سال‌های گذشته کمتر پیش آمد چنین اتفاقی رخ بدهد. حتما مجمع مطابق اساسنامه باید درمورد برخی مسائل تصمیم بگیرد. رای مجمع هم برای ما قابل احترام است. 

7474