به استقبال دربی (10)/ این 5 دوئل تعیین‌کننده

به استقبال دربی (10)/ این 5 دوئل تعیین‌کننده

پایگاه خبری فوتبالی- دربی 103 کمتر از 30 ساعت دیگر شروع می‌شود.

به گزارش فوتبالی، دیداری بین تیمهای اول و دوم جدول (هم از نظر جایگاه و هم از نظر بسیاری از آیتم‌های دیگر مانند گل خورده، برد، باخت، کلین‌شیت و ...). تیمی با دست پر و 3 امتیاز کامل، حوالی ساعت 23 زمین آزادی را ترک می‌کند که نیروی انسانی بهتر و بهینه‌تری داشته باشد. این 5 تقابل بین بازیکنان سرخابی، نقش ویژه‌ای در تعیین برنده بازی و به احتمال بسیار زیاد قهرمان فصل خواهد داشت.

* دانیال اسماعیلی‌فرد با ابوالفضل جلالی

به احتمال بسیار زیاد، این دو نفر تعیین‌کننده ترین رویارویی دربی 103 را رقم می‌زنند. جلالی را می‌توان اسلحه اصلی حملات استقلال لقب داد که با توجه به شیفت رضاوند و ماشاریپوف به سمت او، باید مرد پاس نهایی باشد. اسماعیلی‌فرد، همیشه بازیکن خوبی بوده که دیده نمی‌شود. او در دربی‌های آخر توانسته بود از پس مهار مهدی قایدی بربیاید و به نظر، کار مشکلی برای از جریان بازی خارج کردن جلالی ندارد.

* روزبه چشمی با سروش رفیعی

پرسپولیس اوسمار، وینگرهای فوق‌العاده ای دارد ولی مرد اصلی آنها در مرکز زمین، سروش رفیعی است. بازیکنی بسیار باهوش که استاد تنظیم ریتم بازی تیمش است و مبدا اورجینال ارسال پاس به دو سمت خط طولی. روزبه چشمی، لیدر درون زمین استقلال است و هافبکی که به بازی آبی‌ها، نظم می‌دهد. چشمی هوش و دقت بالایی هم برای از کار انداختن مغز متفکر رقبا در دو چهارم میانی زمین دارد.

* صالح حردانی و اوستون اورونوف

اورونوف را می‌توان خطرناک‌ترین بازیکن پرسپولیس در دربی 103 لقب داد. یک وینگر کامل که هم سرعت بالایی دارد، هم باهوش است، هم تکنیکش را نشان داده و هم حرکت مورب به سمت داخل محوطه جریمه را خوب می‌داند. حردانی به جز آیتم پنالتی زدن، تقریبا توانسته جای خالی یامگا را پر کند ولی دربی، اصلی‌ترین آزمون اوست. شماره 2 در دربی‌های قبلی‌اش، هم روز خوب داشته (آن تکل درخشان روی پای ترابی در دربی برگشت لیگ 21) و هم روز بد (آن دفع توپ عجیب و غریب که منجر به گل رقیب شد). 

* آرمین سهرابیان با مهدی ترابی

مهدی ترابی زیرنظر اوسمار تبدیل به بازیکن دیگری شده و بی‌تردید در اوج دوران بازی‌اش قرار دارد. شماره 9 حالا به عنوان وینگر راست، هم خوب گل می‌زند و هم بهتر پاس نهایی را صادر می‌کند. سهرابیان، کامل‌ترین مدافع استقلال است ولی در این چند هفته اخیر، به طرز عجیبی افت کرده و ترجیح می‌دهد خیلی از صحنه‌ها را فقط تماشا کند. او با توجه به میل نفوذ بالای جلالی و روبرو بودن با زوج ترابی و اسماعیلی‌فرد، استراتژیک‌ترین بازیکن نکونام است.

* جلال‌الدین ماشاریپوف با فرشاد فرجی

هافبک ازبک خیلی زود در ترکیب تیمش جا افتاد و به صدر اخبار رفت: هم بابت زدن گل و دادن پاس گل و هم بابت قهر و غیبت در تمرین و خواسته‌هایش. فرجی تا یک هفته قبل، در حال پیدا کردن جایی «دنج» روی نیمکت برای تماشای دربی بود ولی حالا قطعا یکی از 11 بازیکن اصلی پرسپولیس است. فرجی روی هوا، مدافع قابلی است و سرعت خوبی هم در کورس‌ها دارد ولی کمی در گرفتن تصمیم نهایی عجول است که بخصوص برابر مردان فانتزی، کار دستش خواهد داد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی