گزارش ویژه/ استوری عجیب بلانکو تحت تاثیر مدیربرنامه اش؛ حواسش به حسابش نیست!

گزارش ویژه/ استوری عجیب بلانکو تحت تاثیر مدیربرنامه اش؛ حواسش به حسابش نیست!

پایگاه خبری فوتبالی – مهاجم آرژانتینی استقلال مدعی شده است که 4 ماه حقوق عقب افتاده دارد.

به گزارش فوتبالی، در یکی دو روز اخیر ادعاهای عجیبی از سوی برخی بازیکنان استقلال و یا مدیر برنامه‌های‌شان مطرح شده است که در آستانه دربی 103، جو این تیم را تحت تاثیر قرار داده است. این اتفاق در حالی رخ داده است که معمولا باشگاه‌ها در آستانه دربی‌ها سعی در تزرق آرامش بیشتر به تیم‌شان دارند.

دو روز پیش ابتدا خبر تمرین نکردن جلال‌الدین ماشاریپوف در اعتراض به انجام نشدن برخی مفاد قراردادش منتشر شد. بعد هم خبر رسید میلاد شیخ فخرالدینی به دلیل پرداخت نشدن پول رضایت‌نامه‌اش به باشگاه آلومینیوم اراک با لباس شخصی به محل تمرین استقلال رفته اما با تیم تمرین نکرده است. بعدا مشخص شد مدیران برنامه این دو بازیکن به نوعی شیطنت کرده اند و خبرها صحت ندارد.

آخرین مورد از این دست هم بامداد روز گذشته اتفاق افتاد و گوستاوو بلانکو مهاجم آرژانتینی استقلال در یک استوری که به دو زبان فارسی و انگلیسی نوشته شده بود مدعی شد بیش از 4 ماه است که حقوق نگرفته است و سکوت او در این مدت فقط به احترام هواداران استقلال بوده است.

او در این استوری نوشته بود: «هواداران عزیز تیم بزرگ استقلال، من حقوق بیش از 4 ماه از قراردادم را دریافت نکرده‌ام. و با این که باشگاه چندین بار به من وعده پرداخت داده است ولی هنوز حقوق معوقه‌ام پرداخت نشده است. سکوت من تنها به خاطر شما هواداران عزیز بوده است.»

واقعیت این است که پذیرفتن ادعای بلانکو کمی سخت است. اغلب بازیکنان خارجی و حتی بازیکنان داخلی بندی در قراردادهای‌شان می‌گنجانند که بر اساس آن اگر دو ماه متوالی حقوق دریافت نکنند می‌توانند قراردادشان را به صورت یک‌طرفه فسخ کنند. این اتفاق در سال‌های گذشته توسط خیلی از بازیکنان هم در استقلال و هم در پرسپولیس رخ داد. بازیکنان یا مربیانی که دو ماه حقوق نمی‌گرفتند بلافاصله به باشگاه نویس یا اخطار می‌دادند تا به این طریق یا زودتر به پول‌شان برسند یا اقدام‌های اولیه برای فسخ را انجام بدهند.

حالا اگر چه بلانکو مدعی شده که 4 ماه است حقوقی دریافت نکرده اما باشگاه ادعای متفاوتی دارد. یکی از مدیران باشگاه استقلال به ایسنا گفته است: «باشگاه استقلال دو هفته پیش مبلغ ۴۵ هزار یورو به حساب بلانکو واریز کرده است. البته این موضوع را تایید می‌کنیم که حقوق بلانکو عقب افتاده است اما نه چهار ماه، بلکه باشگاه یک ماه از برنامه پرداختی به این بازیکن عقب است. ما هر زمان به بازیکنان دیگر حقوق داده‌ایم، برای بلانکو هم واریزی داشته‌ایم.»

به نظر می‌رسد استوری اعتراضی بلانکو با هماهنگی مدیر برنامه‌های ایرانی او در صفحه شخصی این بازیکن پست شده است و در ادامه شیطنت های مدیران برنامه های ایرانی است. حالا باید دید دلیل این تفاوت بزرگی که در ادعاهای بلانکو و باشگاه وجود دارد چیست. این استوری ها می تواند برای بازیکنان هم خطرناک باشد و آنها را به کمیته انضباطی بکشاند.

گزارش از سالار علیخواه

1359