«امیرخان» آکتور سینما؛ وقتی قلعه‌نویی بدل مجیدی شد!

«امیرخان» آکتور سینما؛ وقتی قلعه‌نویی بدل مجیدی شد!

پایگاه خبری فوتبالی– سرمربی تیم ملی ظاهرا در یک فیلم سینمایی در نقش بدل یک فوتبالیست بازی کرده است.

به گزارش فوتبالی، در ایران رابطه فوتبالیست‌ها با دنیای هنر و سینما رابطه خوب و نرمالی بوده است. خیلی از فوتبالیست‌ها با پیشنهادهای سینمایی مواجه شدند و بعضا این کار را به صورت جدی هم تجربه کردند. این اتفاق اما برای امیر قلعه‌نویی سرمربی فعلی تیم ملی ایران هم افتاده است.

البته این ماجرا مربوط به پروژه «روزی روزگاری فوتبال» که قرار بود نیکی کریمی آن را کارگردانی کند نیست. سال‌ها پیش نیکی کریمی تصمیم به ساخت این فیلم گرفت و در آن با خیلی از اهالی فوتبال همکاری کرد که امیر قلعه‌نویی هم یکی از آنها بود.

ماجرا مربوط به فیلمی به نام «تا مرز دیدار» است که مربوط به 25 یا 26 سال پیش است. در آن فیلم رضا بنفشه‌خواه نقش سرمربی تیم ملی را ایفا می‌کرد. خودش در این باره می‌گوید: «در آن فیلم من سرمربی تیم ملی بودم. امیر قلعه‌نویی آن روزها بازیکن بود. جلیل فرجاد و مجید مجیدی هم جزو بازیکنان تیم من در آن فیلم بودند. چون مجید مجیدی فوتبال بلد نبود امیر قلعه‌نویی برخی صحنه‌ها را بازی کرد اما در نمای لانگ شات کسی متوجه این موضوع نمی‌شد. برای همین رفتیم استادیوم آزادی و یک بازی را از نزدیک دیدیم.» 

طبق آنچه که آقای بنفشه‌خواه گفته است نماهای دور و یا لانگ شات را با بازی امیر قلعه‌نویی گرفته‌اند و نمای نزدیک را با مجیدی. در واقع کسی که در آن فیلم مشغول روپایی زدن است و دوربین او را از بالا نشان می‌دهد امیر قلعه‌نویی است نه مجید مجیدی.

بنفشه‌خواه در این گفت‌و گو مدعی شده است که خودش و همه پسرانش از جمله بیژن طرفدار استقلال هستند اما خودش برای پرسپولیسی‌ها کری نمی‌خواند. او گفته است به جز همان یک بار که برای فیلم «تا مرز دیدار» به استادیوم رفت دیگر به ورزشگاه نرفته است.

1359