پایان یک دعوای ۵ ساله؛ صادق ورمزیار، پیشکسوت استقلال تبرئه شد

پایان یک دعوای ۵ ساله؛ صادق ورمزیار، پیشکسوت استقلال تبرئه شد

پایگاه خبری فوتبالی – دادگاه صادق ورمزیار را از اتهامی که به او وارد شده بود مبرا دانست

به گزارش فوتبالی، در اواسط آبان ۱۴۰۱ بود که کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال رای محکومیت رضا افتخاری، مدیر عامل اسبق باشگاه استقلال تهران و صادق ورمزیار، مسئول اسبق آکادمی این باشگاه را اعلام کرد.

پس از تجدید نظرخواهی در کمیته استیناف، رای این کمیته به شرح زیر اعلام شد. طبق این رای ورمزیار به ۷ سال محرومیت از فعالیت‌های فوتبالی و پرداخت ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد

اتهام افتخاری و ورمزیار مربوط به پرونده جعل و تخلف در اسناد اداری و مالی در آکادمی باشگاه استقلال تهران بود که در سال ۹۸ رای اولیه آن صادر شده بود. در آن سال کمیته اخلاق ورمزیار را به ۱۰ سال محرومیت از فعالیت‌های فوتبالی و پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرده بود.

اما ورمزیار به رای سال ۱۴۰۱ هم اعتراض کرد. بعد از این اعتراض مدت محرومیت او از ۷ سال به چهار و نیم سال کاهش پیدا کرد. اما ورمزیار که اصرار بر بی‌گناهی خودش داشت از کمیته اخلاق خواست تا پرونده را به دادسرا ببرند. 

اگر پرونده به دادسرا و یا دادگاه می‌رفت و ورمزیار می‌توانست تبرئه شود، محرومیتهای او در کمیته اخلاق هم برداشته می‌شد. به همین دلیل، این روند را پی گرفت تا در نهایت پرونده در شعبه دو دادگاه کارکنان دولت بررسی شود. رای دادگاه بر برائت ورمزیار بود اما پس از اعتراض کمیته اخلاق به رای دادگاه، پرونده به دادگاه تجدید نظر رفت که در دادگاه تجدید نظر رای این پرونده برای صادق ورمزیار اعلام برائت بود

در تصاویر رای دادگاه بدوی و تجدیدنظر همه چیز مشخص است. به این ترتیب پیشکسوت استقلال حکم برائت خودش را دریافت کرده و منعی برای فعالیت ندارد.

1359