نگرانی بزرگ اوسمار اینجاست؛ «پرسپولیس» شهر بی‌دفاع!

نگرانی بزرگ اوسمار اینجاست؛ «پرسپولیس» شهر بی‌دفاع!

پایگاه خبری فوتبالی – سرمربی پرسپولیس نگران وضعیت خط دفاع تیمش برای بازی با استقلال است.

به گزارش فوتبالی، باشگاه پرسپولیس در نقل و انتقالات زمستانی، بیشترِ تمرکزِ خودش را روی جذب مهره‌های هجومی گذاشت. عیسی آل کثیر، اوستون اورونوف و ابوالفضل بابایی بازیکنانی بودند که به پرسپولیس پیوستند تا مشکلات این تیم را در فاز هجومی حل کنند.

پرسپولیسی‌ها علیرغم این که در اوایل فصل مرتضی پورعلی‌گنجی را به دلیل پارگی رباط صلیبی از دست دادند اما در ادامه نیازی به جذب مدافع میانی احساس نکردند و فقط عبدالکریم حسن برای تقویت دفاع چپ این تیم جذب شد.

اما حالا و در حالی که 4 روز تا برگزاری دربی برگشت لیگ بیست و سوم باقی مانده است وضعیت به شکلی پیش رفته است که اوسمار ویرا در قلب دفاع تیمش به مشکل خورده است و به شدت دچار کمبود بازیکن شده است!

در جریان بازی پرسپولیس و ذوب آهن در هفته هجدهم گئورگی گولسیانی دچار کشیدگی عضله شد و از بازی بیرون رفت. او بازی با نفت و گاز گچساران و فولاد خوزستان را از دست داد و برخی رسانه‌ها از غیبت قطعی در بازی با استقلال هم خبر دادند. هر چند «فوتبالی» خبر داده بود که احتمال رسیدن این بازیکن به دربی زیاد است. امروز هم خبرهایی منتشر شده که نشان می‌دهد گولسیانی به احتمال زیاد مشکلی برای حضور در دربی نخواهد داشت.

محمد حسین کنعانی زادگان زوج گولسیانی در قلب دفاع هم در بازی با فولاد خوزستان کارت زرد گرفت و 4 اخطاره شد و بازی با استقلال را از دست داد. هرچند باشگاه پرسپولیس به این کارت زرد اعتراض کرده و امیدوار است اخطاری که او در بازی با فولاد گرفت پاک شود. اما احتمال این اتفاق زیاد نیست.

حالا پیدا کردن جایگزین‌های مناسب برای گولسیانی و کنعانی‌زادگان در صورت غیبت قطعی این دو نفر تبدیل به دغدغه بزرگی برای اوسمار ویرا سرمربی پرسپولیس شده است.

فرشاد فرجی تنها مدافع میانی تخصصی پرسپولیس در غیاب دو نفر اصلی است. او در این فصل چند بار برای پرسپولیس بازی کرده است و در آمادگی خوبی به سر می‌برد. علی نعمتی هم که یک مدافع چپ تخصصی است قبلا در دفاع میانی بازی کرده است. او هم در جریان بازی با ذوب آهن به شدت از ناحیه سر آسیب دید و در دو بازی قبلی تیمش غایب بود. هر چند به احتمال زیاد او مشکلی برای بازی دربی ندارد. به جز این نفرات، وحدت هنانوف مدافع راست تاجیکستانی هم می‌تواند در قلب دفاع بازی کند. او در این فصل هم در پرسپولیس و هم در تیم ملی تاجیکستان در دفاع وسط بازی کرده است.

این طور به نظر می‌رسد که پرسپولیس چند گزینه برای جایگزینی مدافعان وسط اصلی خودش دارد اما اغلب این نفرات پست تخصصی‌شان دفاع وسط نیست. یکی دو نفر هم که می‌توانند در دفاع وسط بازی کنند در سطح پایین‌تری از مدافعان اصلی این تیم قرار دارند.

اما اوضاع می‌تواند برای پرسپولیس از این بدتر هم بشود. اتفاقی که پرسپولیسی‌ها اصلا نمی‌خواهند به آن فکر کنند مصدومیت احتمالی یکی از مدافعان این تیم در جریان بازی با استقلال است. این اتفاق واقعا می‌تواند کادر فنی پرسپولیس را آچمز کند.

1359