تیم منتخب هفته نوزدهم؛ برنده‌های بزرگ

تیم منتخب هفته نوزدهم؛ برنده‌های بزرگ

پایگاه خبری فوتبالی - 24 گل در 8 بازی و ثبت معدل 3 گل در هر بازی یعنی هفته نوزدهم به اندازه کافی گل و هیجان داشته است. 

به گزارش فوتبالی، هفته‌ای با 3 برنده بزرگ که 8 بازیکن را وارد تیم منتخب کردند؛ پرسپولیس 2 بار به بازی برگشت و درنهایت برنده شد. ملوان در خانه دست به کار بزرگی زد و یک مدعی دیگر را زمینگیر کرد. و پیکان در نقش جهان، سپاهان را بازهم به ته دره هل داد. 3 مرد دیگر تیم منتخب هم، نمایش‌های انفرادی ویژه و درخشانی داشتند و هر 3 نفر، دروازه رقیب را باز کردند.

* حبیب فرعباسی

 در هفته درخشان! دروازه‌بان‌ها، تنها 2 نفر کلین‌شیت کردند: حسینی و فرعباسی. فرعباسی اما به تیم منتخب می‌رسد به دلیل آن واکنش خیره‌کننده‌اش بعد از دقیقه 90 که 3 امتیاز ملوان را حفظ کرد و به یک امتیاز کاهش نداد.

ذخیره: عملکرد علیرضا جعفرپور عالی است. او هر هفته، خودش را نشان می‌دهد و بیشتر ثابت می‌کند. با 2 واکنش طلایی او بعد از دقیقه 75، شمس‌آذر در بازی ماند.

* دانیال اسماعیلی‌فرد

 این بهترین نمایش اسماعیلی‌فرد در لیگ 23 و شاید تمام دوران پوشیدن پیراهن پرسپولیس بود. او یک‌تنه سمت چپ خط دفاع فولاد را نابود کرد و روی گل دوم تیمش، بی‌نظیر و درخشان بود: یک دریبل محشر و پاس نهایی دیدنی.

ذخیره: خرید گرجستانی ذوب‌آهن، برابر هوادار نمایش خوبی داشت. گریگول چابرادزده، هم پاس گل داد و هم در خط دفاع، استاندارد عمل کرد.

* محمدحسین کنعانی‌زادگان

  بعد از گرفتن کارت زرد و از دست دادن دربی، تصمیم گرفت امضایش را برابر فولاد پای برد تیمش بیاندازد. گلی که زد را خودش با ضربه سرش شروع کرد و پاس گل درخشانش به حسن با پرچم اشتباه داور، مردود شد.

ذخیره: بی‌نقص و البته کند؛ رافائل سیلوا هنوز به استاندارد بدنی نرسیده ولی همچنان با تکیه بر هوش بالایش، همانجایی هست که باید باشد.

* ابوذر صفرزاده

 در یک پست غیرتخصصی و عجیب و غریب به بازی گرفته شد: مدافع مرکزی سمت چپ و توانست زهر بازی روبرتو تورس را تا حد زیادی بگیرد. گل‌گهر بدون تورسِ اسیر در بند صفرزاده، نتوانست در هجوم مثل همیشه باشد و باخت.

ذخیره: با بازوبند کاپیتانی در قلب خط دفاع؛ محمد طیبی در پیراهن ملوان، روز خوبی را برابر گل‌گهر سپری کرد و رهبری فاز دفاعی تیمی را برعهده داشت که کلین‌شیت کرد.

* محمدحسین فلاح

آچار فرانسه عنایتی این بار به عنوان مدافع چپ بازی کرد و توانست زهرش را به سپاهان بریزد. فلاح 4 گل در تاریخ لیگ برتر زده که 3تایش در نقش جهان وارد دروازه سپاهان شده است. او در فاز دفاعی هم توانست تا حدود زیادی درصد خطر رضاییان را کاهش دهد.

ذخیره: نجات دروازه درخشان میثم تیموری، یکی از نقاط عطف مس رفسنجان برابر تراکتور بود. آنها همین یک امتیاز را مدیون او و تکلش روی خط دروازه هستند.

* داریوش شجاعیان

تعویض طلایی شجاعی لقب گرفت. شجاعیان در ضربه چهارمش به توپ، دروازه ذوب‌آهن را به زیباترین شکل ممکن باز کرد و تا یک قدمی دبل هم رفت ولی در لحظه آخر، پنالتی به بابک مرادی سپرده شد. خطای منجر به پنالتی و گل دوم را هم شماره 11 پایه‌گذاری کرد.

ذخیره: ادامه همان مسیر صعودی پرسپولیس حالا در لباس ملوان؛ محمد عمری و یک نمایش قابل قبول دیگر با گرفتن پنالتی تعیین‌کننده بازی برابر گل‌گهر.

* ریکاردو آلوز

    کیفیت فنی آلوز و نوع ضربه زدنش به توپ، فراتر از لیگ برتر ایران و شاید تمام قاره آسیا باشد. گلی که زد را باید بارها نگاه کرد: کنترل توپ او طوری انجام شد که هم از مدافع گذشت و هم توپ برای ضربه نهایی کاملا آماده شد و چه گل محشری.

ذخیره: اصرار ربیعی برای حفظ محمدحسین اسلامی و سرخابی نشدنش، برابر هوادار خودش را نشان داد؛ گل دوم با توپگیری او و پاس درخشانش به پشت مدافعان رقم خورد.

* مهدی ترابی

 کاملا به دوران اوج برگشته و قادر است از هر مدافعی با هر کیفیتی، عبور کند. ترابی پاس گل اول پرسپولیس را داد و جشن را استارت زد و سپس با یک ضربه بی‌نظیر، پایان جشنواره گل را در چالش مانکن کنت و مدافعان فولاد، اعلام کرد.

ذخیره: گلزنی در بازی اول و سازندگی در بازی سوم؛ جلال‌الدین ماشاریپوف به بهترین شکل ممکن حضورش در ترکیب اصلی استقلال را اعلام کرده است.

* اوستون اورونوف

    ترابی مدل ازبکستانی در سمت چپ پرسپولیس. بازیکنی که هم سرعت بالایی دارد و هم تکنیکی قابل ملاحظه که هر دو را روی صحنه گل اول به فولاد نشان داد. با او، حالا ویرا بهترین ترکیب ممکن را روی خطوط طولی در فاز هجومی دارد.

ذخیره: کمتر از 10 دقیقه حضور در زمین و نمایشی دلچسب از عرفان شهریاری که پاس گل مساوی مس رفسنجان را داد و یک پنالتی هم گرفت که داور به اشتباه، اعلامش نکرد.

* علی قربانی

 گل دومش برای پیکان تبدیل شد به گل 2 امتیازی برابر سپاهان در نقش جهان و شکسته شدن طلسم نبردن‌های آنها. قربانی جز این، یک موقعیت طلایی را هدر داد و پاس گل اول تیمش را برای فلاح فرستاد تا بازگشتش را با صدای بلند اعلام کند.

ذخیره: یک گل در 15 بازی نیم‌فصل اول و 3 گل در 4 بازی نیم‌فصل دوم؛ محمدرضا سلیمانی بعد از لغو محرومیتش، ماشین امتیازگیری ملوان و تارتار شده است.

* فراز امامعلی

    اگر دروازه آلومینیوم را باز نمی‌کرد، عدالت فوتبالی درباره او اجرا نمی‌شد. امامعلی این هفته در ترکیب ثابت قرار داشت و هر کاری که یک مهاجم باید انجام دهد را انجام داد؛ گل زد، پاس‌های خوبی فرستاد و مدافعان مهمان را خیلی اذیت کرد.

ذخیره: ابرهای تیره کنار رفتند و از دومین گل گوستاوو بلانکو رونمایی شد؛ یک گل تعیین‌کننده و 2 امتیازی. مهاجم آرژانتینی در اهواز، بهتر از هفته‌های قبل بود و بیشتر دیده شد و به کار آمد.

* تیم هفته: پیکان

    درحالیکه همه از آنها قطع امید کرده بودند با رقم زدن یک شگفتی محض، به زندگی برگشتند: شکست دادن سپاهان در نقش جهان. حالا می‌توان مدعی شد پیکان، گربه‌سیاه واقعی سپاهان است و هر فصل، قهرمانی را از آنها می‌گیرد.

ذخیره: کامبک، اصطلاحی بود که داشت از یاد پرسپولیس می‌رفت ولی برابر فولاد و بعد از تقریبا یک سال، آنها 2 بار به بازی برگشتند و درنهایت با 3 امتیاز، زمین را ترک کردند.

* سرمربی هفته: مهدی تارتار

    برد خانگی دلچسب بعد از 152 روز و حالا ملوانِ تارتار که یک غول‌کش واقعی است. او با یک ترکیب جدید در خط دفاع و بدون مردان همیشگی (نورمحمدی و اکوان) هم کلین‌شیت کرد. اعتماد او به ترکیب تیمش، ملوان را تبدیل به رقیبی خطرناک برای همه تیمها کرده است.

ذخیره: بردن سپاهان در نقش جهان، کار سختی است ولی رضا عنایتی به بهترین شکل ممکن طلسم نبردن‌هایش را شکست. خریدهای او در نیم‌فصل، حسابی جواب داده‌اند.

* بازیکن هفته: مهدی ترابی

    بهترین خبر برای هواداران پرسپولیس، بازگشت مهدی ترابی به اوج است. او فصل قبل هم بعد از جام جهانی، درخشان بود و حالا بعد از جام ملتها و بازی نکردن، خودش را بازهم نشان می‌دهد. یک گل و یک پاس گل یعنی امضای او پای برگه برد قرمزها عیان است.

ذخیره: مدتها کسی خبری از علی قربانی نداشت ولی او در نیم‌فصل راهی پیکان شد و در هر دو بازی آخر آنها، زمین را با زدن و ساختن گل ترک کرده است.