گزارش ویژه/ 10 لحظه ویژه استقلال خوزستان و استقلال به انتخاب «فوتبالی»

گزارش ویژه/ 10 لحظه ویژه استقلال خوزستان و استقلال به انتخاب «فوتبالی»

پایگاه خبری فوتبالی -  استقلال امشب برابر همنام خوزستانی قرار می‌گیرد.

به گزارش فوتبالی، این چهاردهمین رویارویی لیگ برتری دو تیم است. در 13 رویارویی قبلی این دو تیم، «فوتبالی» این 10 لحظه را به عنوان خاطرات ویژه ثبت کرده است.

* عجیب و غریب با 8 گل و بدون برنده

  بازی رفت دو تیم در لیگ چهاردهم در اهواز، 8 گل داشت ولی بدون برنده تمام شد. استقلال دقیقه 4 گل زد: یعقوب کریمی. میزبان دقیقه 6 بازی را مساوی کرد: مهدی سیدصالحی. استقلال دقیقه 21 گل دوم را زد: امید ابراهیمی. مهدی مومنی دقیقه 38 بازی را مساوی کرد. سیدصالحی دقیقه 44 گل دومش را زد. امید ابراهیمی دقیقه 51، گل مساوی را زد. شهباززاده دقیقه 62 استقلال را پیش انداخت. و محمد طیبی دقیقه 75 بازهم بازی را مساوی کرد. جاسم کرار 2 پاس گل داد. مهدی مومنی هم گل زد و هم پاس گل داد و هم پنالتی گرفت. میثم بائو، 2 پاس گل داد. مهدی سیدصالحی 2 گل زد و یک پاس گل داد. امید ابراهیمی دبل کرد. و نتیجه هر بار عجیب و غریب تغییر می‌کرد: یک صفر استقلال؛ یک یک؛ 2 یک استقلال؛ 3 بر 2 استقلال خوزستان؛ 4 بر 3 استقلال و درنهایت 4 به 4.

* اولین گل وریا

  یک فصل و نیم طول کشید تا بالاخره از اولین گل وریا غفوری با پیراهن استقلال رونمایی شد. و دقیقا از همین بازی بود که شماره 21 تبدیل به بازیکنی غیرقابل مهار شد که مدام دروازه‌ها را باز می‌کرد. و درنهایت پاداش این درخشش هم با خط خوردن از جام جهانی داده شد.

* منصوریان دبل شد

  شکست 2 یک در بازی رفت و تکرار همین نتیجه در بازی برگشت؛ منصوریان در اولین فصل حضور روی نیمکت استقلال، دبل شد. در هر 2 بازی، کاوه رضایی برای استقلال گل زد.

* گل شماره 1000

  در بازی رفت این فصل، استقلال با تک گل مهرداد محمدی موفق به شکست دادن مهمانش شد. 

این اولین گل خرید گران‌قیمت آبی‌ها بود که تبدیل شد به گل شماره 1000 استقلال در تاریخ لیگ برتر.

* گلزن عجیب، بازی عجیب

  رویارویی دو تیم در تهران تا دقیقه 86 با تساوی 2 بر 2 در جریان بود. ولی تیمِ مجیدی در 4 دقیقه آخر، 2 گل دیگر زد و برنده شد. گل دوم استقلال در این بازی را رضا کریمی زد که قرار بود آینده استقلال باشد ولی سالهاست کسی از او خبری ندارد.

 ایسما در این بازی، آخرین گلش برای استقلال را زد.

* گاف مرگبار کاظمی

  تساوی بدون گل خانگی در لیگ هفدهم و ادامه روزهای تلخ منصوریان. این اتفاق البته با اشتباه مرگبار وحید کاظمی همراه بود. او خطای پنالتی روی علی قربانی را نگرفت. در این بازی، مجتبی جباری برای اولین بار پس از بازگشت به استقلال با پیراهن شماره 8 به میدان رفت و جای جپاروف را گرفت.

* تنها گل شماره 10

  روح‌الله باقری به عنوان ماشین گلزنی لیگ یک به استقلال پیوست ولی در 14 بازی فقط یک گل زد. 

این گل هم در اهواز وارد دروازه استقلال خوزستان شد و استقلالِ شفر را برنده بازی کرد.

* اولین گل عامل محرومیت

  پرو پییچ با انواع و اقسام جنجال‌ها استقلالی شد. مهاجمی که به عنوان آقای گل به ایران آمد ولی در 13 بازی تنها 3 گل زد و درنهایت با ترک تیم، آبی‌ها را به یک محرومیت مالی وحشتناک دچار کرد و پول هنگفتی گرفت. اولین گل او برای استقلال در اهواز وارد دروازه استقلال خوزستان شد.

* تیم خیلی باتجربه ویسی

  اولین رویارویی دو تیم را استقلال خوزستان در لیگ سیزدهم و در خانه برد. ستاره این بازی عادل کلاه‌کج بود که هم گل زد و هم پاس گل داد. میداودی هم در این بازی یک پاس گل برای استقلال خوزستان داد. تیمِ ویسی در اولین فصل لیگ برتری بودن خیلی باتجربه بود: حسین کعبی، ایمان مبعلی، میلاد میداودی و عادل کلاه‌کج.

* چه پاسی، چه گلی

  استقلال در خانه برابر استقلال خوزستان. 90 دقیقه تمام شده و بازی وارد دقایق اضافه شده بود بدون اینکه گلی رد و بدل شود. اما دقیقه 2+90، دریبل محشر علیرضا رمضانی (یکی دیگر از آنهایی که دیگر نیستند) درون محوطه جریمه و پاس او به شهباززاده رسید و شماره 10 توپ را به زیر طاق دروازه کریمی کوبید و گل 2 امتیازی تیمِ قلعه‌نویی را رقم زد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی

عکس کاور از علی ذاکری