۱۰ نکته از بازی مس رفسنجان و استقلال/ ایده‌ای که این بار جواب نداد

۱۰ نکته از بازی مس رفسنجان و استقلال/ ایده‌ای که این بار جواب نداد

پایگاه خبری فوتبالی- یک: ایده‌های برنده در فوتبال همیشه قرار نیست جواب بدهند، اینکه استقلال در ۱۸ بازی لیگ با یک سیستم نتیجه گرفته و صدرجدول است دلیل بر این نمی‌شود که در بازی نوزدهم فصل که از قضا تک بازی جام حذفی است هم نتیجه بگیرد. روز بد آبی‌ها مصادف شد با دیداری که جای جبران نداشت و به قیمت از دست دادن یکی از دو جام شد. هر چند قهرمان جام حذفی این فصل باید به پلی‌آف آسیا برود.

دو: محرم نویدکیا در زمانی که سرمربی سپاهان هم بود روی فوتبال روی زمین تأکید ویژه داشت ، در تیمهای او از زیر توپ زدن خیلی خبری نیست. برای همین هر حمله‌ای که استقلالی‌ها انجام می‌دادند با یک ضدحمله برق‌آسا پاسخ داده می‌شد.

سه: جلال‌الدین ماشاریپوف در این سه بازی که برای استقلال انجام داده در پست مهاجم سایه بازی کرده، پستی که ماشاریپوف با آن غریبه است و باید مدام به عقب بیاید و توپ بگیرد. همین تغییر پست باعث شده از کیفیت او کم شود. تاکتیک استقلال به گونه‌ای است که در آن وینگرها بازی نمی‌کنند. بازی کردن با دو هافبک طراح و دو مهاجم که یکی بلند‌زن است و دیگری مهاجم سایه باعث شده مهرداد محمدی و ماشاریپوف در پست غیرتخصصی بازی کنند.آنها ذاتا وینگر هستند.

چهار: کاملا مشخص  بود که مصدومیت یامگا یک جایی یقه استقلال را می‌گیرد.کسی در استقلال معنی اضطراب را موقع پنالتی‌ها در این دو سه سال متوجه نشده بود. حالا اولین پنالتی به‌دست آمده توسط حردانی خراب شد تا آبی‌ها از این به بعد وارد چالش انتخاب پنالتی‌زن شوند. هم نکونام هم نوازی و هم هاشمی‌نسب در دوران فوتبالشان خوب پنالتی می‌زدند و انتظار می‌رود شاگردان آنها هم خوب پنالتی بزنند.

پنج: محمد نوازی در مصاحبه پایان بازی طوری از کمبود بازیکن صحبت کرد انگار بازیکنان مس‌رفسنجان یازده تا مسی و رونالدو بودند. همین منتظر محمد و اورونوف که الان در مس و پرسپولیس می‌درخشند را کادرفنی استقلال نخواست.

شش: منتظر محمد ماهها منتظر چنین روزی بود، کاپیتان تیم ملی امید عراق که از یکی بازیکنان باکیفیت لیگ است و تک ‌تک ضرباتش به توپ نشان می‌دهد فوتبال‌بلد است. گل او به استقلال اگر چه آفساید بود اما نمونه چیپش را کجای فوتبال ایران می‌توانید پیدا کنید؟

هفت: نکته عجیبی که در استقلال خیلی به چشم آمد عدم تغییر سیستم این تیم بعد از خوردن گل بود. در دیداری که بازنده آن با جام خداحافظی می‌کرد آبی‌ها نه بعد از دریافت گل اول و نه بعد از دریافت گل دوم فقط جابجایی نفرات داشتند و نه تغییر سیستم. در حالی که می‌شد با تعداد نفرات بیشتری در خط حمله فشار بیشتری به دفاع مس آورد در کمال تعجب این اتفاق صورت نگرفت.

هشت: حامد لک بعد از جدایی از پرسپولیس مترصد یک فرصت برای اثبات خودش بود. دیدار دیروز مقابل استقلال یک بار دیگر نام لک را بر سر زبانها انداخت. یکی از عوامل برتری مس مقابل استقلال بدون شک درخشش گلر این تیم بود.

نُه: استقلال نکونام کپی تیم‌ملی کی‌روش است. تیمی که اگر از آنها گل بخورید سخت بتوانید جبران کنید ولی اگر به استقلال گل اول را بزنید حداقل می‌توانید امیدوار باشید که بازنده نخواهید بود. استقلال به جز بازی با هوادار هر بازی که گل اول را خورده برنده بیرون نیامده است.

ده: نبردن در خارج از ورزشگاه آزادی کم ‌کم در استقلال به یک اپیدمی تبدیل شده است. آخرین باری که آبی‌ها خارج از تهران بردند مقابل همین مس در لیگ بود و بعد از آن شش تساوی در لیگ و یک باخت در جام حذفی حاصل کار آبی‌ها در خارج از تهران بوده است. استقلال تا پایان فصل ۱۲ بازی در لیگ دارد که شش تای آن خارج از آزادی است، استقلال اگر جام می‌خواهد باید روی بردن در بازیهای خارج از خانه هم برنامه داشته باشد.

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی