دایی: روند تیم ملی در جام ملت‌ها، سینوسی بود

دایی: روند تیم ملی در جام ملت‌ها، سینوسی بود

پایگاه خبری فوتبالی- علی دایی هم مانند بسیاری از طرفداران تیم ملی بعد از شکست‌ دادن ژاپن، در انتظار قهرمانی آسیا بود.

به گزارش فوتبالی، با گذشت چندین هفته از پایان جام ملت‌های آسیا شاید حالا بتوان دور از جو و شرایط احساسی در مورد عملکرد تیم ملی در این تورنمنت صحبت کرد.

وقتی پای تیم ملی و صحبت از عملکرد آن در میان باشد چه کسی بهتر و شایسته‌تر از علی دایی.

بازیکن، کاپیتان و سرمربی اسبق این تیم که برداشت‌هایش از این تورنمنت و همچنین بازی با ژاپن می‌تواند جالب باشد. علی دایی برخلاف بسیاری از کارشناس‌ها که نظر کاملا مثبت یا منفی نسبت به این تیم داشتند با یک نگاه خاکستری به آن نگاه می‌کند.

او به تابناک می‌گوید:« به اعتقاد من، تیم ایران در قطر یک روند سینوسی را طی کرد. یک بازی خوب بود، یک بازی بد. یک نیمه خوب بود و یک نیمه بد. بازی برابر ژاپن،نیمه دوم چنان فوتبالی ارائه کردیم که هر تیمی برابر ایران قرار می‌رفت عاقبتی جز شکست نصیبش نمی‌شد. تیم ملی در دو دهه اخیر هرچند سال یک‌ بار از این نمایش‌ها داشته است.»

نمایش تیم ملی با این که از نظر علی دایی در بعضی از بازی‌ها قابل قبول نبوده اما او را هم مانند بسیاری از هواداران فوتبال به قهرمانی امیدوار کرده بود. رویایی که البته خیلی زود بر باد رفت:«من هم بعد از دیدن بازی با ژاپن خیلی امیدوار شدم که بتوانیم به فینال برویم. اگر به فینال می‌رسیدم، شک ندارم قهرمانی به نام ایران سند می‌خورد. شما ببینید که از آن سوی جدول چه تیم‌هایی به نیمه‌نهایی رسید. کره‌جنوبی و استرالیا و عربستان حذف شده بودند. مانده بود قطر و اردن. ژاپن را هم که خودمان از گردونه خارج کردیم. اردن و قطر را همین چند ماه پیش از جام‌ملت‌ها در یک تورنمنت تدارکاتی شکست داده بودیم. بعد از بازی برابر ژاپن، خیلی به پیروزی برابر قطر در نیمه‌هایی امیدوار شده بودم.واقعا حیف شد که نتوانستیم به قهرمانی برسیم. خب این هم که نتیجه نگرفتیم و بیاییم از کارنامه تیم‌ملی در بازی‌های قطر دفاع کنیم درست نیست.»

4326